• ۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۱
  • کد خبر: 55248
قراضه

کمبود قراضه آهنی در اروپا طی نیمه دوم سال ۲۰۲۰ به دلیل محدودیت های به وجود آمده ناشی از کرونا، سبب شد از آن زمان تاکنون بازار قراضه در این منطقه دچار نوسان شود.

به گزارش «کالاخبر»؛ Sciamarelli مدیر آنالیز و مطالعات اقتصادی انجمن فولاد اروپا (یوروفر) به پلاتس گفت: با توجه به تقاضای بالا و روند رو به گسترش مصرف قراضه در تولید فولاد با بهره گیری از کوره های قوس الکتریکی و با هدف حرکت به سمت کربن زدایی این صنعت تا سال ۲۰۵۰، نوسانات و بی ثباتی عرضه قراضه و قیمت گذاری برای بخش فولاد اروپا ایده آل نمی باشد.

وی گفت: ما برخی محدودیت های صادرات قراضه را از سوی بعضی کشورهای همسایه و شرکای تجاری خود مشاهده کردیم درحالی که اروپا به شدت با آنها مخالف است. امیدواریم که همه این محدودیت ها در اسرع وقت رفع شوند.

وی ادامه داد: امیدواریم که در اصلاحیه دستورالعمل حمل دریایی مواد باطله اتحادیه اروپا، قراضه به عنوان یک ماده کاملا بازیافتی برای استفاده در فولادسازی شناخته شده و تعریف گردد.

پلاتس بهای قراضه سنگین وارداتی ترکیه ۱/۲ (۸۰:۲۰) را بدون تغییر ۵۱۵.۷۵ دلار در هر تن CFR در ۲۵ ماه می ارزیابی کرد که بالاترین سطح از زمان شروع اعلام شاخص پلتس در آوریل ۲۰۱۰ می باشد.

وی اعلام کرد: مکانیزم پیشنهادی تنظیم حد مجاز کربن که انتظار می رود کمیسیون اروپا پیشنهادی برای آن در ژوئن ارائه نماید، یک نقطه عطف در تعریف فولاد سبز و به سمت کربن زدایی در بخش فولاد خواهد بود.

این امر می تواند به مصرف کنندگان فولاد در درک سبز بودن محصولات و ارتقا استفاده از آنها کمک کند. لذا افزایش قیمت کربن می تواند انگیزه ای برای کربن زدایی صنایع و تشویق آنها به استفاده از سوخت های جایگزین از جمله هیدروژن باشد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها