اتحادیه اروپا

منابع آگاه به کالانیش خبر دادند که پیشنهاد کمیسیون اروپا برای تمدید اقدامات حفاظتی در حوزه فولاد به مدت سه سال در روز جمعه توسط کشورهای عضو اتحادیه اروپا پذیرفته شد و با ۱۷ رای موافق، ۸ رای مخالف و ۲ رای ممتنع به تصویب رسید.

به گزارش «کالاخبر»؛ استونی، لتونی، لیتوانی، سوئد، دانمارک، هلند، مالت و ایرلند ۸ کشور مخالف این تصمیم بودند که علیه این پیشنهاد رای دادند درحالی که اتریش و قبرس رای ممتنع را ثبت کردند. ۱۷ کشو عضو که درمورد این تصمیم نظر مثبت داشتند ۸۸ درصد از جمعیت اتحادیه اروپا را شامل می شوند و حداقل شرط تصمیم گیری مثبت اکثریت واجد شرایط، ۱۵ کشور عضو است که نماینده حداقل ۶۵ درصد جمعیت اتحادیه اروپا می باشد.

یکی از نمایندگان کمیسیون روز جمعه ۱۸ ژوئن به کالانیش گفت: کشورهای عضو از پیش نویس قانون اجرایی در مورد تمدید اقدامات حفاظتی در حوزه فولاد حمایت کرده اند و این کمیسیون قصد دارد قبل از پایان ژوئن ۲۰۲۱ درمورد تمدید این زمان تصمیم گیری کند.

در ۱۱ ژوئن این کمیسیون تصمیم خود را برای طولانی کردن اقدامات حفاظتی فولاد به مدت ۳ سال دیگر به طرف های درگیر تحقیقات و همینطور WTO (سازمان تجارت جهانی) اعلام کرد. این کمیسیون در بررسی های خود شواهدی را یافت که ادامه اقدامات حفاظتی برای جلوگیری یا رفع آسیب های جدی و تهدیدهایی که صنعت فولاد اتحادیه اروپا با آن روبرو است را لازم و ضروری دانسته بود.

رایزنی ها و مذاکرات درباره این پیشنهاد بین ۱۴ تا ۱۸ ژوئن انجام شده است.

مطابق پیشنهاد اتحادیه اروپا یک تسهیل سهمیه بندی ۳ درصدی بدون تعرفه سالانه در طول سال های ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۴ اعمال خواهد شد و بررسی نحوه اعمال این اقدام قبل از پایان ژوئن ۲۰۲۲ انجام می شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها