• ۱۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۶
  • کد خبر: 55754
نفت چین

واردات نفت چین در ماه مه نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۴.۶ درصد کاهش یافت و ورود روزانه نفت به این کشور به پایین ترین سطح در سال میلادی جاری رسید.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از ایسنا، آمار اداره کل گمرک چین نشان داد واردات نفت در ماه مه ۴۰.۹۷ میلیون تن معادل ۹.۶۵ میلیون بشکه در روز بوده است در حالی که واردات نفت در آوریل ۹.۸۲ میلیون بشکه در روز و در ماه مه سال گذشته که خریداران چینی به خرید نفت فوق العاده ارزان شتافتند، ۱۱.۳ میلیون بشکه در روز بود.

به گفته تحلیلگران رفینیتیو، حدود ۱.۲ میلیون بشکه در روز ظرفیت پالایش چین در ماه مه متوقف بود که بالاتر از یک میلیون بشکه در روز در آوریل بود.

موکش ساهدو، نایب رییس ارشد شرکت مشاوره ریستاد انرژی گفت: انتظار می رود ورود نفت به چین در سه ماهه سوم به ۱۱ تا ۱۲ میلیون بشکه در روز برسد و تولید پالایشگاهی ۰.۵ میلیون بشکه در روز در مقایسه با سه ماهه دوم افزایش پیدا کند.

دولت چین با وضع مالیات روی سوخت های ترکیبی اصلی و تحقیقات درباره واردات نفت در غول های انرژی دولتی و پالایشگاه های مستقل، تفحص از صنعت نفت را افزایش داده است. انتظار می رود سیاست مالیاتی به تقاضا برای مخلوط قیر که عمدتا از مالزی ارسال می شود و تحلیلگران می گویند بر پایه نفت سنگین ونزوئلا و ایران است، ضربه بزند.

ساهدو گفت: بستن روزنه های مالیاتی از فعالیت پالایشگاهی حمایت کرده و به واردات بالاتر منجر می شود.

طبق آمار گمرکی، صادرات فرآورده های نفتی پالایش شده در ماه مه به ۵.۴۱ میلیون تن در مقایسه با ۶.۸۲ میلیون تن در آوریل کاهش یافت اما در مقایسه با ماه مه سال ۲۰۲۰ به میزان ۳۸.۹ درصد کاهش داشت.

واردات گاز طبیعی شامل گاز طبیعی مایع (LNG) و گاز خط لوله ای در ماه مه به ۱۰.۳۲ میلیون تن در مقایسه با ۱۰.۱۵ میلیون تن در آوریل و ۷.۸۴ میلیون تن در ماه مه سال ۲۰۲۰ رسید.

بر اساس گزارش رویترز، آمار کشتیرانی نشان می دهد واردات LNG چین در ماه مه به بیش از هفت میلیون تن رسید که حجم بالایی برای این ماه بود و تحت تاثیر فعالیت صنعتی قوی و تقاضا برای تولید برق در جنوب چین افزایش داشت.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها