• ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۰
  • کد خبر: 55579
نفت

پس از آنکه اوپک و متحدانش تصمیم گرفتند ترتیبات قبلی مبنی بر افزایش تدریجی تولید خود در ماه های ژوئن و جولای را ادامه دهند و منتظر ترمیم تقاضا در فصل سفرهای تابستانی در آمریکا بمانند، قیمت نفت روز چهارشنبه شاهد افزایش بود.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از تسنیم، قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۱۷ سنت معادل ۰.۲۴ درصد افزایش به ۷۰ دلار و ۴۲ سنت رسید. دیروز نیز نفت برنت با ۱.۳ درصد رشد به بالاترین رقم از ۸ مارس رسیده بود. قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا برای تحویل در ماه جولای هم پس از افزایش ۲.۱ درصدی در جلسه قبل، امروز با ۱۴ سنت معادل ۰.۲۱ درصد رشد به ۶۷ دلار و ۸۶ سنت رسید.

سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش که به گروه اوپک پلاس شهرت یافته اند دیروز توافق کردند که برنامه قبلی خود مبنی بر افزایش تدریجی عرضه تا ماه جولای را تداوم ببخشند.

عبدالعزیز بن سلمان، وزیر انرژی عربستان در این نشست گفت، تقاضا در آمریکا و چین به عنوان دو مصرف کننده عمده نفت جهان به شکل قابل توجهی ترمیم شده و توزیع واکسن می تواند منجر به برقراری توازن بیشتر در بازار جهانی نفت شود.

تحلیلگران موسسه آی ان جی اکونومیکس در یادداشتی نوشتند: «به نظر می رسد که بازار بیشتر بر روی چشم انداز مثبت اواخر امسال متمرکز شده و نظر اوپک پلاس این است که بازار در فاصله ماه سپتامبر تا پایان سال با افت قابل توجه ذخایر نفتی مواجه خواهد شد.»

بر اساس تحلیل آی ان جی، با احتساب کاهش تولید داوطلبانه عربستان تا ماه جولای، گروه اوپک پلاس طی ماه های ژوئن و جولای به ترتیب ۷۰۰ و ۸۴۰ هزار بشکه به تولید روزانه نفت خود خواهد افزود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها