تجریشی

امیر تقی­ خان­ تجریشی مدیرعامل شرکت سرمایه­ گذاری گروه توسعه ملی با اعلام این خبر که سیدکو درصدد افزایش عرضه انواع محصولات سیمانی طی روزهای آتی در بورس کالاست گفت: عرضه سیمان در بورس کالا سرآغازی بر پایان قیمت گذاری دستوری این کالای استراتژیک در بازار داخلی و در آینده در بازارهای صادراتی و بین المللی خواهد بود.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از سنا، مدیرعامل شرکت سرمایه­ گذاری گروه توسعه ملی اظهار کرد: اصولا هنگامی که کالایی به بورس کالا وارد می شود، به معنی آن است که روند معاملات آن بازار برای فعالان اقتصادی و تحلیلگران، علاوه بر قانونمندی، پیش‌بینی‌پذیر نیز خواهد بود و رقابت در فضای واقعی انجام می­ شود، تمامی خریداران و فروشندگان در شرایط برابر به رقابت می ­پردازند و از همه مهمتر شفافیت در معاملات به وجود خواهد آمد.

امیر تقی­ خان­ تجریشی خاطرنشان کرد: ورود سیمان به بورس کالا، باعث می ­شود قیمت این کالا در فضای شفاف و واقعی، منطبق با شرایط عرضه و تقاضا تعیین و همچنین سهام شرکت­ های سیمانی با تحلیل پذیری بیشتر مورد اقبال سرمایه­ گذاران قرار گیرد. مضاف بر این که عملکرد شرکت­ های سیمانی به دلیل قرار گرفتن در فضای رقابتی، خواه ناخواه با افزایش کیفیت مواجه خواهد شد و از سوی دیگر، شرکت های سیمانی عرضه های مستمر خود را به دور از ملاحظات مربوط به مصوبات افزایش نرخ انجام خواهند داد، چرا که عملیات فروش سبد محصولات سیمانی در فضای شفاف تالار نقره ای و بر اساس قواعد انجام خواهد شد.

مدیرعامل شرکت سرمایه­ گذاری گروه توسعه ملی در ادامه از عرضه بیش از ۹۵۰۰ تن سیمان سفید، سیمان تیپ۲ خاکستری و سیمان پزولانی شرکت سیمان کرمان، از شرکت‌های تابعه هلدینگ سیمانی «سیدکو» طی مدت اخیر خبر داد و گفت: ورود سیمان به بورس کالا، یکی از مهمترین اتفاقاتی است که در مسیر توسعه اقتصاد ایران رخ داده ­است. هر چند هنوز شاهد عرضه ­های کم حجم در بورس کالا هستیم، اما مانند هر کالای دیگر، به زودی عرضه­ های پرقدرت نیز جای خود را در این بازار، باز خواهند کرد؛ همچنین هلدینگ سیمانی «سیدکو» که در واقع بازوی سرمایه­ گذاری بخش سیمان در خانواده گروه توسعه ملی است، درصدد افزایش عرضه انواع  محصولات سیمانی شامل تیپ های مختلف سیمان خاکستری، سیمان سفید و سیمان های خاص تولیدی شرکت ­های تابعه طی روزهای آتی در بورس کالاست.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها