سیمان

تالار محصولات صنعتی و معدنی بورس کالای ایران امروز دوشنبه ۲۴ خرداد ماه شاهد معامله حجم گسترده ای سیمان بود به گونه ای که در پایان معاملات، فروش ۱۶۵ هزار و ۶۳۰ تن انواع سیمان به ثبت رسید.

به گزارش «کالاخبر»؛ امروز درمجموع ۲۹۵ هزار و ۹۰۰ تن انواع سیمان در تالار محصولات صنعتی و معدنی بورس کالای ایران عرضه شد که با تقاضای ۱۷۰ هزار و ۲۸۰ تنی مواجه و در نهایت برطبق آمار معاملات بازار فیزیکی بورس کالای ایران ۱۶۵ هزار و ۶۳۰ تن آن مورد معامله قرار گرفت. ارزش کل این معاملات نیز ۷۱۷ میلیارد و ۴۶۶ میلیون ریال گزارش شده است.

آمارها نشان می دهد سیمان ارومیه موفق به فروش ۲۷ هزار تن سیمان تیپ ۲ خود در دو قیمت ۳۶۲۲ ریال به ازای هر کیلوگرم و ۵۲۷۳ ریال به ازای هر کیلوگرم شده است. بخشی از این فروش و معادل ۳۸۴۰ تن در سیستم معاملات مچینگ بوده است.

امروز همچنین ۳۱ هزار و ۵۰ تن سیمان تیپ ۲ شرکت سیمان آبیک در بورس کالا فروخته شد که قیمت پایانی در محدوده ۳۴۵۰ ریال و ۴۷۹۴ ریال قرار داشت و ۱۷ هزار و ۶۹۰ تن آن در سامانه معاملات مچینگ به فروش رسیده بود.

فروش سیمان تیپ ۲ شرکت سیمان بجنورد طی روز جاری ۹۲۷۰ تن بود که ۶ هزار و ۲۰ تن آن در سامانه معاملات مچینگ صورت گرفته بود. قیمت فروش این شرکت نیز همچون سیمان آبیک در محدوده ۳۴۵۰ ریال و ۴۷۹۴ ریال به ازای هر کیلوگرم قرار داشت.

سیمان بهبهان هم ۲۰۰ تن سیمان تیپ ۵ خود را به بهای ۴۸۷۸ ریال  در تالار صنعتی بورس کالا فروخت.

سیمان تهران که با عرضه ۱۵۰۰ تنی از نوع سیمان تیپ ۲ به بورس کالا آمده بود با تقاضای ۵۷۵۰ تنی برای محصول خود روبرو شد و در نهایت با رقابت صورت گرفته ۱۵۰۰ تن از این محموله ۸ درصد بالاتر از قیمت پایه یعنی ۵۱۷۹ ریال فروخته شد. قیمت پایه این شرکت ۴۷۹۴ ریال بود.

در روز جاری ۹۵۰ تن سیمان تیپ ۲ شرکت سیمان خاش نیز به بهای ۴۷۹۴ ریال به ازای هر کیلوگرم به فروش رسید که ۵۰۰ تن آن در سامانه معاملات مچینگ است.

۵۰۰ تن سیمان تیپ ۲ شرکت سیمان خزر هم در قیمت ۳۴۵۰ ریال معامله شده است.

سیمان خوزستان شاهد معامله ۲۵۰۰ تن سیمان تیپ ۲ خود به بهای ۳۴۵۰ ریال بود و سیمان ساوه هم معامله ۲۵ هزار و ۸۴۰ تن سیمان تیپ ۲ و سیمان سفید را شاهد بود که سیمان تیپ ۲ آن ّدر دو نرخ ۳۴۵۰ و ۴۷۹۴ ریال به فروش رسید و سیمان سفید آن ۷۲۲۱ ریال قیمت خورد. ۱۳ هزار و ۸۲۰ تن محصول سیمان ساوه در سیستم معاملات مچپینگ فروخته شده است.

۸۴۱۰ تن سیمان تیپ ۲ شرکت سیمان شاهرود به بهای ۳۴۵۰ ریال و ۴۷۹۴ ریال فروخته شده که ۱۳۷۰ تن آن در سامانه معاملات مچینگ بوده است. سیمان شرق هم به ترتیب ۳ هزار تن سیمان تیپ ۲ و ۲ هزار تن سیمان تیپ ۵ خود را به قیمت ۳۰۸۰ ریال و ۴۳۵۵ ریال فروخته است.

۴۰ هزار تن سیمان صوفیان که ۱۲ هزار و ۹۰۰ تن آن در سامانه مچینگ بود در تالار صنعتی فروخته شده و قیمت ثبت شده برای این محموله ها که همگی از نوع تیپ ۲ بودند ۳۷۹۵ ریال و ۵۵۳۷ ریال به ازای هر کیلوگرم است.
سیمان غرب ۸۵۰ تن سیمان تیپ ۲ را در دو نرخ ۳۴۵۰ و ۴۷۹۴ ریال فروخت.

سیمان فارس اما ۲۹۷۰ تن سیمان تیپ ۵ را در قیمت های ۳۹۹۴ ریال و ۵۵۱۲ ریال به فروش رسانده است. ۳۴۰ تن از این محموله فروخته شده در سیستم معاملاتی مچینگ بوده است.

۸۳۷۰ تن سیمان تیپ ۲ شرکت سیمان فارس نو هم در محدوده قیمت ۳۶۲۲ ریال و ۵۱۷۷ ریال فروخته شده که ۹۵۰ تن آن در معاملات مچینگ صورت گرفته است.

سیمان قائن نیز ۶۲۰ تن سیمان تیپ ۲ را در دو قیمت ۳۴۵۰ و ۴۷۹۴ ریال فروخت.

۶۰۰ تن سیمان تیپ۲ شرکت سیمان کرمان به قیمت ۳۰۸۰ ریال به ازای هر کیلوگرم هم امروز مورد معامله قرار گرفت که ۵۰۰ تن آن در سامانه معاملات مچینگ بوده است.

نگاهی به سایر معاملات امروز

به گزارش «کالاخبر»؛ علاوه بر سیمان امروز ۲ هزار و ۳۶۰ تن آلومینیوم، ۴ هزار تن ورق رنگی، ۳ هزار تن ورق قلع اندود، ۲۰ تن روی و  ۲۰ تن مس مفتول نیز در تالار محصولات صنعتی و معدنی بورس کالا معامله شد. 

تالار فرآورده های نفتی و پتروشیمی بورس کالای ایران نیز در این روز شاهد معامله ۱۹ هزار و ۱۵۹ تن مواد پلیمری، ۳ هزار و ۲۷۱ تن روغن پایه و روغن موتور، ۲۰۰ تن سود کاستیک، ۱۴ هزار و ۶۰۰ تن وکیوم باتوم، ۲۶ هزار تن لوب کات و ۹۳۸ تن قیر بود

علاوه براین، ۴۵ هزار و ۹۳۰ تن قیر و عایق رطوبتی در تالار صادراتی بورس کالای ایران مورد معامله قرار گرفت.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها