• ۲۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۲
  • کد خبر: 56275
طلا

قیمت طلا در معاملات روز دوشنبه بازار جهانی تحت تاثیر دلار قوی به پایین ترین سطح در یک هفته و نیم گذشته نزول کرد.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از ایسنا، بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری با ۰.۶ درصد کاهش، به ۱۸۶۴ دلار و ۵۸ سنت رسید. در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۶ درصد کاهش، ۱۸۶۷ دلار و ۶۰ سنت بود.

استفن اینس از شرکت مدیریت دارایی اس پی آی گفت: بازار این احتمال را می دهد که صحبت ها درباره تعدیل سیاست پولی انبساطی آمریکا آغاز خواهد شد و این گمانه زنی سرمایه گذاران را به سودگیری یا کاهش سرمایه گذاری در طلا و ارز واداشته است. به همین دلیل دلار اندکی قوی تر شده است. تصور می کنم فشارهای تورمی در وضعیتی باشند که ممکن است ادامه پیدا نکنند.

دلار در برابر سبدی از ارزهای رقیب ۰.۱ درصد رشد کرد و در بالاترین رکورد یک هفته اخیر ایستاد و طلا را برای خریداران غیرآمریکایی گرانتر کرد.

آماری که هفته گذشته منتشر شد نشان داد قیمت های مصرف کننده آمریکا در ماه مه رشد قوی داشته است. با این حال مقامات بانک مرکزی آمریکا مکررا اعلام کرده اند که تورم موقتی خواهد بود و انتظار دارند تدابیر محرک مالی برای مدتی ادامه پیدا کنند. اکنون توجه بازار به نشست دو روزه بانک مرکزی آمریکا در هفته جاری و شفافیت بیشتر درباره دیدگاه سیاستگذاران آمریکایی در خصوص رشد تورم و روند سیاست پولی معطوف شده است.

بر اساس گزارش رویترز، تحلیلگران بانک مورگان استنلی روز جمعه در یادداشتی پیش بینی کردند بانک مرکزی آمریکا در نشست هفته جاری خود برای انعطاف پذیری بیشتر برنامه سیاست پولی انبساطی مقدمه چینی کرده و پیرامون صحبت درباره تعدیل این برنامه مذاکره می کند.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری با ۰.۳ درصد افزایش، به ۲۷ دلار و ۸۰ سنت رسید. بهای هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با ۰.۲ درصد کاهش، در ۲۷۷۱ دلار و ۳۱ سنت ایستاد. بهای هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۶ درصد کاهش، ۱۱۴۳ دلار و ۷۱ دلار معامله شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها