سودان

سودان ۹ قرارداد امتیاز انحصاری برای معدنکاری طلا و مس را با ۸ شرکت داخلی و خارجی امضا کرده و همچنین ایجاد بورس سهام طلا، موادمعدنی و کالاهای کشاورزی را به تصویب رسانده است.

به گزارش «کالاخبر»؛ آژانس خبری دولتی SUNA گزارش داد به نقل از محمد بشیر عبدالله وزیر معادن سودان اعلام کرد که همه توافق نامه ها مربوط به استخراج طلاست و تنها یک مجوز متعلق به معدنکاری مس است.

در این گزارش آمده است سه شرکت از عراق، چین و آفریقای جنوبی ۴ امتیاز انحصاری استخراج طلا را از آن خود کردند و یک شرکت دیگر از ارمنستان برنده امتیاز معدن مس شد. ۴ شرکت داخلی نیز امتیاز انحصاری چهار معدن طلای دیگر را تصاحب کردند.

عبدالله گفته سودان ۱۳ میلیون و ۳۲۷ هزار و ۶۵۷ گرم طلا به ارزش ۴۳۷ میلیون و ۹۸۳ هزار و ۹۶۵ دلار از سال ۲۰۱۵ تا ۲۰۲۰ فروخته است در حالی که در ژوئن ۲۰۲۰ تا فوریه ۲۰۲۱ این مقدار برابر با ۲ میلیون و ۷۵۲ هزار و ۸۸۹ گرم به ارزش ۱۴۰ میلیون و ۸۰۵ هزار و ۲۹۰ دلار بوده است.

وزیر معادن سودان در مراسم امضای تفاهم نامه های مذکور گفت فروش طلا از ماه مارس تا می به ۳۶ میلیون و ۲۹۵ هزار و ۹۷۰ دلار رسیده است.

سودان در سال گذشته اقداماتی را انجام داد تا تجارت این فلز گران بها را در اختیار سرمایه گذاران بخش خصوصی قرار دهد و به آنها اجازه دهد تا تمام تولیدات خود را صادر کنند. این کشور قصد دارد تجارت طلا را از بحث دولتی خارج و به بخش خصوصی بسپارد.

سودان سختگیری های بیشتری را با قاچاق طلا در پیش گرفته تا ارز بیشتری را کسب نماید. برای سال ها بانک مرکزی یک امتیاز انحصاری در صادرات داشت و به صورت محلی با قیمت های ثابت در سایت های جمع آوری در سراسر این کشور طلا را خریداری می کرد که این امر منجر به تجارت غیر قانونی طلا شده بود.

این گزارش می افزاید، سودان همچنین ایجاد بورس سهام طلا، موادمعدنی و کالاهای کشاورزی را تصویب کرده است.

*کیوان جعفری طهرانی

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها