مدیر عامل

مدیرعامل بورس کالای ایران، عرضه اوراق سلف موازی استاندارد گندم را فرصتی طلایی برای کسانی دانست که به دنبال سرمایه گذاری مطمئن در بازار سرمایه می گردند.

به گزارش « پایگاه خبری بورس کالای ایران» حامد سلطانی نژاد به خبر رادیو گفت:‌ پذیره نویسی اوراق سلف موازی به منظور تامین مالی دولت، به مبلغ ۲۶۵۰ میلیارد تومان برای پرداخت بخشی از مطالبات کشاورزان گندمکار از چهارشنبه ۲۴ شهریور در بورس کالا آغاز شده و تا ساعت ۱۲ و نیم یکشنبه ۲۸ شهریور ادامه دارد .

وی با اشاره به استقبال از بزرگترین تامین مالی بخش کشاورزی در بازار سرمایه افزود: خوشبختانه روز اول یعنی چهارشنبه، ۱۲۰۰ میلیارد تومان از این اوراق به فروش رسید و پیش بینی می شود طی روزهای باقی مانده کل این اوراق نیز به فروش برسد .

سلطانی نژاد نرخ سود سالانه اوراق سلف موازی استاندارد گندم را  ۲۰ درصد اعلام کرد و گفت:‌ این اوراق با نرخ ۱۰ درصدی برای یک دوره شش ماهه منتشر می شوند و هر یک از خریداران حتی اگر زودتر از فرجه شش ماهه تمایل به واگذاری اوراق داشته باشند، بازارگردان، آن را با نرخ ۱۹ درصد از آنها خریداری خواهد کرد.

وی ادامه داد:‌ اوراق سلف گندم، با ضمانت دولت و بانک کشاورزی منتشر می شود؛ متعهد پذیره نویسی هم صندوق سرمایه گذاری یکم کارگزاری بانک کشاورزی است که علاوه بر این عهده دار بازارگردانی در مدت عرضه تا سررسید خواهد بود.

مدیرعامل بورس کالای ایران، همچنین ناشر این اوراق را شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران و ضامن اصل و بازده اوراق در سررسید را دولت جمهوری اسلامی ایران، خزانه داری کل و بانک کشاورزی معرفی کرد .

سلطانی نژاد خاطرنشان کرد: از آنجا که این اوراق به پشتوانه گندم تولیدی منتشر می شود، آن بخش از گندم  غیریارانه ای یعنی  حدود ۳ میلیون تن قرار است که از این به بعد در بورس کالای ایران عرضه و فروخته شود .

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها