روسیه

بانک مرکزی روسیه در گزارشی اعلام کرد که خروج سرمایه خالص از این کشور طی ماه های ژانویه تا ژوئن سال جاری میلادی حدود ۱۰ درصد نسبت به مدت مشابه در سال گذشته کاهش داشته است.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از خبرگزاری تسنیم، بانک مرکزی روسیه (CBR) روز جمعه در گزارشی اعلام کرد که خروج سرمایه خالص از این کشور طی ماه های ژانویه تا ژوئن سال جاری میلادی بالغ بر ۲۸.۲ میلیارد دلار بوده است.

طبق گفته این سازمان تنظیم کننده مقررات بانکی روسیه، فرار سرمایه از این کشور ۹.۶ درصد کاهش نسبت به مدت مشابه در سال گذشته نشان می دهد. در پایان نیمه اول سال ۲۰۲۰، این شاخص ۳۱.۲ میلیارد دلار بود.

بانک مرکزی روسیه توضیح داد که "سرمایه گذاری سایر بخش ها در دارایی های خارجی همراه با کاهش اندک بدهی های خارجی" در میزان خروج سرمایه نقش داشته است.

در عین حال، این بانک اضافه کرد که با توجه به پویایی خروج سرمایه در سال ۲۰۲۰، "کاهش بدهی های خارجی بانک ها" نیز قابل توجه است.

در سال ۲۰۲۰، خروج سرمایه خالص از روسیه توسط بخش خصوصی نسبت به سال ۲۰۱۹، ۲.۲ برابر شده و به ۴۷.۸ میلیارد دلار رسیده بود.

به گفته این بانک، تراز مثبت تجارت خارجی روسیه در شش ماه گذشته ۲۴.۸ درصد در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته و به ۶۲.۴ میلیارد دلار رسیده است.

در پایان دوره گزارش سال ۲۰۲۰، مازاد تجارت خارجی این کشور ۵۰ میلیارد دلار بود. مازاد تجارت روسیه در سال ۲۰۲۰ بالغ بر ۸۹.۴ میلیارد دلار بود که ۴۵.۹ درصد کمتر از سال ۲۰۱۹ بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها