محمدرضا سلیمیان

محمد رضا سلیمیان با اشاره به عرضه موفقیت آمیز سیمان در بورس کالا از عرضه ۶٠ هزار تنی امروز خبر داد و گفت: اگر با مشکل قطعی برق روبرو نبودیم، این میزان به احتمال زیاد به ١٠٠ هزار تن می رسید. مدیرعامل هلدینگ سیمان غدیر افزود: این هلدینگ زین پس فروش تمامی محصولات در داخل را تنها از طریق بورس کالا به انجام خواهد رسانید.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از بورس۲۴، سلیمیان گفت: درخصوص عرضه سیمان در بورس کالا ذهنیت آن نیست که تولیدکننده تنها به سوددهی می رسد بلکه در بلند مدت مصرف کننده برنده واقعی می شود؛ هم اکنون حداقل تقاضا ۱۰ تن در نظر گرفته شده است. نگفته ایم ۵۰۰ تن که تنها افراد بزرگ بیایند. ۱۰ تن به معنای تنها ۲۰۰ کیسه است.

وی ادامه داد: با این روش سهم بخش های مختلف کسب و کار صنعت سیمان را منطقی می کنیم نه اینکه به دنبال این باشیم که سیمانی که به دست مصرف کننده می رسد گران تر از نرخ واقعی باشد.

به گفته وی موضوع قطعی فعلی برق را باید موضوعی جدا دانست. شرایط در حال حاضر اینگونه است که تولید کاهش می یابد و در این مورد ما مقصر نیستیم. با وجود چنین شرایطی با رایزنی های صورت گرفته عرضه امروز در بورس کالا را نیز نهایی کرده ایم.

سلیمیان شفاف شدن معاملات در بورس کالا را نکته بسیار مثبتی دانست و گفت: برایمان حایز اهمیت بود که هر خرید و فروشی بر روی تابلو نشان داده شود. معاملات دیگر پیچیده نیست و با وجود اینکه شرایط اجرای کار برای شرکت های سیمانی با توجه به عرضه های محدود (۱۰ تن) سخت می شود اما با توجه به مزایای فراوان آن تصمیم به این کار گرفته ایم و این روش را نیز ادامه خواهیم داد.

مدیرعامل هلدینگ سیمان غدیر تاکید کرد: این هلدینگ زین پس فروش تمامی محصولات در داخل را تنها از طریق بورس کالا به انجام خواهد رسانید.

او گفت: واقعیت های عرضه و تقاضا در بورس کالا نمایان می شود؛ مکانیزم بازار در این بورس حاکم است. دست دلالان در شرایط گوناگون از بازار سیمان می شود و با توجه به شفاف شدن قیمت ها را در بلند مدت پایین خواهد آورد.

وی ادامه داد: صادرات هلدینگ سیمانی غدیر به تمامی کشورهای اطراف ایران در جریان است. روسیه و قطر نیز همه نیاز خود به سیمان سفید را از طریق ایران تامین می کند.

سلیمیان اضافه کرد: به امید خدا اگر مسیر بورس کالا برایمان به خوبی به پیش برود صادرات مجموعه را نیز از طریق رینگ صادراتی بورس کالا به انجام خواهیم رسانید.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها