download.jpg

قیمت جهانی طلا در آغاز مبادلات امروز جمعه تغییر چندانی نداشته و در حال ثبت بهترین عملکرد هفتگی در ۲ ماه اخیر است.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، بهای جهانی اونس که روز پنجشنبه به بالاترین سطح در ۲ هفته اخیر  رسیده، امروز جمعه تغییر چندانی نداشته است و در حال ثبت بهترین عملکرد هفتگی خود در ۲ ماه گذشته است.

بر اساس این گزارش قیمت هر اونس طلا در مبادلات امروز به ۱۳۳۶ دلار رسیده است. قیمت طلا در هفته جاری تاکنون ۲ درصد رشد داشته که این بهترین عملکرد این فلز گرانبها از اواخر جولای به شمار می رود.

تازه ترین آمارهای اقتصادی آمریکا نشان می دهد که تعداد مدعیان دریافت بیمه بیکاری طی هفته گذشته با کاهش روبرو شده و به پایین ترین سطح در ۲ ماه اخیر رسیده است. بهبود اوضاع بازار اشتغال و کار آمریکا می تواند زمینه لازم برای افزایش نرخ بهره فدرال رزرو در نشست دسامبر را فراهم کند.

فدرال رزرو آمریکا در تازه ترین نشست خود تصمیم گرفت تا نرخ بهره را بدون تغییر حفظ کند ولی همچنان این احتمال وجود دارد که در نشست دسامبر نرخ بهره افزایش یابد.

کریستین فوربز از مقامهای ارشد بانک مرکزی انگلیس نیز تاکید کرد: به نظر من دلیلی برای کاهش بیشتر نرخ بهره در انگلیس وجود ندارد. این اظهارات بر خلاف نظر سایر مقامهای ارشد بانک مرکزی انگلیس است که بر کاهش بیشتر نرخ بهره با توجه به خروج این کشور از اتحادیه اروپا تاکید کرده اند.

مردم بریتانیا در همه پرسی ۲۳ ژوئن به خروج این کشور از اتحادیه اروپا رای داده اند.

کلاوس نات عضو شورای مدیریت بانک مرکزی اروپا نیز تاکید کرده است که بانک مرکزی اروپا باید برای دستیابی به اهداف نرخ تورم و رشد اقتصادی، رویکرد انعطاف پذیری را اتخاذ کند.

فدرال رزرو آمریکا با عدم افزایش نرخ بهره در نشست سپتامبر عملا زمینه لازم برای کاهش نرخ بهره سایر بانکهای مرکزی جهان را فراهم کرده است. بانک مرکزی اندونزی روز گذشته نرخ بهره را کاهش داد و استرالیا و نیوزلند نیز اعلام کرده اند که به زودی نرخ بهره را کاهش می دهند.

میزان ذخایر طلای صندوق اس پی دی آر نیز با ۰.۶۹ درصد افزایش به بیش از ۹۵۰ تن رسیده است. به نظر می رسد قیمت جهانی طلا در کوتاه مدت تحت تاثیر آمارهای مهم اقتصادی آمریکا و منطقه یورو قرار خواهد داشت.

منبع: رویترز

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها