• ۱۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۷
  • کد خبر: 60890
میعانات گازی

قیمت گاز طبیعی در اروپا به دنبال آتش سوزی در پالایشگاه گزپروم در روسیه و توقف عرضه گاز به این منطقه تا ۵۴۶.۳ دلار در هر ۱۰۰۰ متر مکعب بالا رفته است.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از خبرگزاری تسنیم، به دنبال وقوع یک حادثه در پالایشگاه گزپروم در روسیه که باعث توقف عرضه گاز به اروپا شد، قیمت گاز طبیعی در این منطقه افزایش یافت.

طبق اطلاعات اینترنشنال اکسچنج، قیمت گاز برای تحویل در ماه سپتامبر در هلند تا ۵۴۶.۳ دلار در هر ۱۰۰۰ متر مکعب بالا رفته است.

این افزایش قیمت به دنبال کاهش موقت عرضه گاز از روسیه از طریق خط لوله گاز یامال-اروپا صورت گرفته است. آتش سوزی در پالایشگاه اورنگوی شرکت انرژی گزپروم روسیه در سیبری باعث توقف عرضه گاز به اروپا شده است. این آتش‌سوزی در پنجم آگوست مهار شد ولی حجم گازی که از طریق این تأسیسات انتقال پیدا می‌کند هنوز تامین نشده است.

این اتفاق در شرایطی رخ داده که روسیه آماده می شود عرضه گاز به بازار اروپا را از طریق خط لوله نورد استریم ۲ افزایش دهد. این خط لوله در اواخر همین ماه تکمیل خواهد شد.

بازار اروپا در حال حاضر به خاطر افزایش تقاضا در بحبوحه بهبود از بحران کرونا و کاهش عرضه گاز از میدان گازی ترول، اصلی‌ترین منبع عرضه گاز به این منطقه، با کمبود شدید گاز مواجه است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها