گاز

قیمت گاز در هاب تی تی اف هلند که قیمت پایه گاز برای اروپاست، روز سه شنبه برای نخستین بار به بالای ۱۰۰ یورو به ازای هر مگاوات ساعت صعود کرد.

به گزارش «کالاخبر»؛ قیمت پایه گاز در بازار اروپا هفته جاری به روند صعودی خود ادامه داد و روز سه شنبه به رکورد جدیدی رسید که معادل قیمت ۲۰۵ دلار برای هر بشکه نفت بود. این افزایش قیمت در بحبوحه صعود قیمت کالاهای انرژی شامل زغال سنگ به دلیل نگرانیها از کمبود عرضه در زمستان جاری و کاهش تولید نیروی هسته ای در فرانسه به دلیل اعتصاب، روی می دهد.

تحلیلگران می گویند بحران انرژی وخیم تر می شود و هیچ نشانی از فروکش آن در آینده نزدیک به چشم نمی خورد. شرکت "انرژی دانمارک" در یادداشتی اعلام کرد به نظر می رسد همه عوامل برای یک هفته دیگر صعود قیمتها دست به دست هم داده اند و همزمان اضطراب شدید به دلیل واهمه از عرضه کمتر در زمستان، فضای بازار را فرا گرفته است. اکثر قراردادهای معامله شده در هاب تی تی اف هلند بار دیگر به رکورد بالایی صعود کردند و می توانند به راحتی به روند صعودی خود ادامه دهند.

به گفته اوله هانسن، مدیر استراتژی کالای ساکسو بانک، قیمت پایه گاز تی تی اف هلند صبح روز سه شنبه در اروپا ۱۲ درصد افزایش یافت و به ۱۰۶.۲ یورو به ازای هر مگاوات ساعت رسید که معادل قیمت ۳۶ دلار به ازای هر واحد mmBtu و ۲۰۵ دلار هر بشکه نفت بود.

بازار نگران عرضه انرژی در زمستان جاری است و این خبر را نادیده گرفت که شرکت نورد استریم ۲ تست خط لوله نورد استریم ۲ و پر کردن آن با گاز را به منظور آماده سازی فعالیتش بمحض صدور مجوز فعالیت از سوی مقامات آلمانی آغاز کرده است.

بر اساس گزارش اویل پرایس، با ابهامات در خصوص شروع فعالیت این خط لوله جنجالی، قیمت گاز در اروپا همچنان سیر صعودی دارد. پیش بینیها از هوای سردتر در شمال اروپا و تولید کمتر برق نیروگاههای هسته ای در فرانسه به دلیل برگزاری یک اعتصاب هم از صعود قیمتها پشتیبانی کرده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها