محمد رضا جمشیدی

دبیر کل کانون بانک ها و مؤسسات اعتباری خصوصی گفت: در بانک های خصوصی به ندرت بنگاهداری می شود و بانک ها تابع مقررات بانک مرکزی هستند و با واگذاری شرکت های مازاد خود به شیوه های مختلف مثل بورس کالا مشکلی ندارند.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از چابک آنلاین، محمدرضا جمشیدی گفت: برخی از بانک ها شعب مازاد دارند و می توانند آن ها را نیز از طریق بورس کالا به فروش برسانند.

دبیر کل کانون بانک ها و مؤسسات اعتباری خصوصی خاطرنشان کرد: بانک های خصوصی ۱۱ کارگاه تولیدی را در کل کشور تملیک کرده اند که ۴ فقره از آنها در اختیار صاحبان قبلی است و در آنجا مشغول به کار هستند.

جمشیدی در این باره تصریح کرد: صاحبان این کارگاه ها با این هدف مشغول به کار هستند که بتوانند بدهی خود را به بانک ها بپردازند و کارگاه به ایشان اقاله شود.

به گفته وی، پنج مورد از کارگاه های تولیدی تملیکی هم مربوط به کارخانجاتی است که صاحبان آن تسهیلاتی را از بانک اخذ کرده اند و در جای دیگری وجه مربوطه را هزینه کرده اند.

دبیر کل کانون بانک ها و مؤسسات اعتباری خصوصی در رابطه با دو واحد صنعتی دیگر نیز که به تملیک بانک های خصوصی کشور در آمده، تصریح کرد: یک کارخانه یخ سازی و یک مرغداری نیز تملیک شده است که صاحبان آن تمایلی به ادامه کار نداشتند.

جمشیدی گفت: این آمار به تأیید ستاد تسهیل قانون رفع موانع تولید نیز رسیده است.

به گفته وی، بانک ها چشم داشتی به افزایش قیمتی که شامل حال املاک تملیکی شده است ندارند و آماده اند تا پس از اینکه وام گیرنده ها بدهی خود را به بانک ها پرداخت کردند املاک مربوطه را به آنها اقاله کنند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها