تالار

طی مرداد ماه سال جاری، ۴ میلیون و ۷۲۶ هزار تن انواع کالا به ارزش بیش از ۳۵۵ هزار میلیارد ریال در بازار فیزیکی بورس کالای ایران مورد دادوستد قرار گرفت که نسبت به تیر ماه رشد ۱۷ درصدی حجم معاملات را تجربه کرد. بررسی آمار معاملات بیانگر آن است که سیمان، فولاد و سنگ آهن در تالار صنعتی و معدنی و وکیوم باتوم، قیر و مواد پلیمری در تالار پتروشیمی و فرآورده های نفتی از پرطرفدارهای بورس کالا در مردادماه بودند.

به گزارش «کالاخبر»؛ تالار محصولات صنعتی و معدنی بورس کالای ایران، طی ماه گذشته میزبان معامله ۳ میلیون و ۴۶۱ هزار تن انواع کالا به ارزش بیش از ۱۹۸ هزار میلیارد ریال بود.

در این تالار ۲ میلیون و ۴۳۳ هزار تن سیمان، ۶۳۸ هزار و ۱۹۵ تن انواع فولاد، ۲۳۰ هزار تن سنگ آهن، ۸۶ هزار و ۳۳۵ تن روی، ۵۱ هزار و ۹۸۰ تن آلومینیوم، ۳۴ هزار و ۵۰۰ تن آهن اسفنجی، ۲۰ هزار و ۶۱۰ تن انواع مس، ۴۸۰ تن کنسانتره مولیبدن، ۴۰۰ تن کک، ۹۰ تن کنسانتره فلزات گرانبها و ۳۵ کیلوگرم شمش طلا از سوی مشتریان خریداری شد.

همچنین در تالار فرآورده های نفتی و پتروشیمی بورس کالای ایران نیز طی مرداد ماه افزون بر یک میلیون و ۲۲۱ هزار تن انواع کالا به ارزش ۱۵۱ هزار میلیارد ریال در دو بخش داخلی و صادراتی معامله شد.

در این تالار بالغ بر ۲۵۰ هزار و ۴۲۷ تن انواع قیر، ۲۴۲ هزار و ۷۸۹ تن انواع مواد پلیمری، ۱۴۵ هزار و ۷۶۰ تن مواد شیمیایی، ۱۲ هزار و ۸۳۵ تن روغن، ۲ هزار تن سلاپس واکس و ۳۳۱ هزار و ۶۴۰ تن وکیوم باتوم به فروش رسید.

از دیگر کالاهای معامله شده در این تالار می توان به دادوستد ۳۸ هزار و ۹۲۰ تن گوگرد، ۲۲۰ تن آرگون، یک هزار و ۷۰۰ تن عایق رطوبتی و ۱۸۹ هزار و ۵۰۰ تن لوب کات اشاره کرد.

بازار فرعی بورس کالای ایران نیز طی مدت مذکور معامله ۴۳ هزار و ۲۵۶ تن انواع کالا را تجربه کرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها