385941_483.jpg

مدیرعامل مجمع خبرگان کشاورزی، بورس کالای ایران را مکان امن برای کشاورزان دانست و گفت: با عرضه محصولات کشاورزی در بورس کالا بسیاری از رانت ها و دلالی‌ها کاهش یافته و کشاورزان هر چه زودتر به پول‌های خود می رسند.

به گزارش« پایگاه خبری بورس کالای ایران »، علی خان محمدی اجرای طرح قیمت تضمینی برای خرید ذرت در سراسر کشور را بسیار مناسب دانست و افزود: بهتر است خود کشاورزان نیز در این امر دخیل شوند. به این ترتیب کشاورزان با ورود محصولاتشان به بورس کالای ایران میتوانند در اسرع وقت بخش قابل توجهی از پول محصولاتشان را دریافت کنند و از سرگردانی مالی رهایی یافته و برای تولید سال بعدشان برنامه ریزی مناسبی داشته باشند.

وی ادامه داد: همواره در بخش کشاورزی کشور رانت هایی وجود داشته که عرضه این محصولات در بورس کالا به از بین رفتن این موضوع کمک می کند. همچنین وجود دلالان معضل دیگری در حوزه کشاورزی است که عرضه محصولات در بورس این مشکل را نیز حل میکند.

خان محمدی، بورس کالای ایران را مکان امنی برای کشاورزان دانست و اضافه کرد: طرح قیمت تضمینی و عرضه محصولات کشاورزی در بورس کالا در تمام کشورهای پیشرفته دنیا اجرا می شود و از این طریق کشاورزان می‌توانند زودتر به پول‌های خود برسند. همچنین با این روش بسیاری از مشکلات مانند عدم نگهداری مطلوب محصول توسط کشاورز نیز حل خواهد شد.

مدیرعامل مجمع خبرگان کشاورزی ابراز امیدواری کرد که با هماهنگی بیشتر بورس کالای ایران با تشکل‌های کشاورزی، منافع بیشتری نصیب کشاورزان و اقتصاد کشور بشود.

منبع: عصر بازار

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها