پروپان

برآوردها حاکی از آن است که مصرف پروپان آمریکا در فصل زمستان سال ۲۰۲۱ میلادی با ۳.۴ درصد افزایش روبه‌رو خواهد بود.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از نیپنا، انتظار می‌رود مصرف پروپان آمریکا در زمستان امسال ۳.۴ درصد افزایش یابد، در حالی که این رقم زمستان پارسال به‌دلیل مصرف بیشتر پروپان به عنوان خوراک مجتمع‌های پتروشیمی و سرمای کمتر از حد انتظار پایین تر بود.

براساس گزارش اداره اطلاعات انرژی آمریکا، مصرف روزانه پروپان برای زمستان پیش‌رو به‌طور میانگین یک میلیون و ۱۰۰ هزار بشکه پیش‌بینی شده است، که این رقم ۱.۵ درصد بیشتر از سطح میانگین ۱۰ ساله و روزانه ۳۶۰ هزار بشکه بیشتر از زمستان پارسال خواهد بود.

تحولات مصرف پروپان فصلی است، به‌دلیل تقاضای زیاد برای گرمایش فضای مسکونی و خشک کردن دانه‌های کشاورزی، دو سوم مصرف سالانه مربوط به زمستان است که از اکتبر تا مارس ادامه دارد.

تقاضا برای خشک شدن دانه‌ها در اوایل فصل گرما رخ می‌دهد و در ماه اکتبر یا نوامبر به اوج خود می‌رسد، اما این رقم امکان دارد سال به سال متفاوت باشد.

در یک دهه گذشته، بالاترین سطح تقاضای پروپان مربوط به اکتبر سال ۲۰۱۳ بوده است، به‌طوری که مقدار مصرف در میانهع غرب آمریکا به روزانه ۴۰۸ هزار بشکه و ۶۰ درصد بیشتر از میانگین ۱۰ ساله‌اش رسید.

مصرف پروپان در میانه نوامبر سال ۲۰۱۹ به بالاترین حد خود رسید، به‌طوری که میانگین مصرف روزانه به ۳۸۱ هزار بشکه و۳۰ درصد بیشتر از میانگین ۱۰ سال رسید

در میانه غرب آمریکا ۴۲ درصد خانه‌ها از پروپان به‌عنوان سوخت گرمایشی استفاده می‌کنند و ۹۰ درصد محصول ذرت ایالات متحده در این منطقه کشت می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها