پروپان

قیمت پروپان در ایالات متحده آمریکا که از آن به‌عنوان سوخت وسایل گرمایشی استفاده می‌شود به بالاترین سطح از سال ۲۰۱۴ میلادی رسید.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از نیپنا، آمریکایی‌هایی که برای تأمین سوخت وسایل گرمایشی خود از پروپان استفاده می‌کنند اکنون با گران‌ترین قیمت‌های این محصول در زمستان چند سال اخیر روبه‌رو هستند زیرا قیمت این محصول به بالاترین حد از سال ۲۰۱۴ میلادی رسیده است.

به‌دنبال افزایش تقاضا برای پروپان در خارج از آمریکا و محدود شدن عرضه، قیمت این محصول در مونت بلویو ایالت تگزاس، قطب اصلی تجاری ایالات متحده، حدود ۶۰ درصد افزایش یافته است.

افزایش قیمت گاز طبیعی نیز ازسویی دیگر در حال افزایش است زیرا حدود ۸۰ درصد پروپان آمریکا محصول فرعی پالایش گاز است.

رشد قیمت پروپان در شرایطی رخ داده که هزینه‌های سرسام‌آور مواد اولیه در حال افزایش است و این شرایط نگرانی‌های تورمی را افزایش می‌دهد.

حدود پنج درصد از خانوارهای آمریکایی از پروپان به‌عنوان سوخت اصلی وسایل گرمایشی استفاده می‌کنند و کشاورزان نیز برای خشک کردن محصولات ذرت از آن استفاده می کنند.

این محصول همچنین به‌عنوان ماده‌ای در تولید پلاستیک استفاده می‌شود و فشار قیمت کالاهای مصرفی را تشدید می‌کند.

تأمین کنندگان پروپان به‌طور معمول ذخیره‌سازی‌های خود را تا فرا رسیدن فصل زمستان افزایش می‌دهند اما صادرات بیشتر در سال جاری میلادی و افزایش تقاضا از سوی تولیدکنندگان پتروشیمی، پر کردن مخازن ذخیره‌سازی را دشوار می‌کند.

پالایشگاه‌های نفت خام که به‌طور معمول عهده‌دار مسئولیت تأمین۲۰ درصد دیگر پروپان آمریکا هستند، در پی وزش طوفان شدید آیدا در ایالت لوئیزیانا در اواخر ماه اوت امسال عملیات خود را متوقف کردند.

بر اساس تازه‌ترین داده‌های اداره اطلاعات انرژی آمریکا، ذخیره‌سازی‌های پروپان اکنون به ۷۰ میلیون و ۸۰۰ هزار بشکه رسیده که حدود ۲۰ درصد کمتر از میانگین پنج‌ساله اش در این دوره از سال است.

در عین حال، محموله‌های ارسالی پروپان به خریداران خارج از کشور طی دو سال گذشته همچنان با افزایش همراه بوده است یافته است زیرا صادرکنندگان در حال افزایش تعداد پایانه‌ها و گسترش قرارداد با مشتریان آسیایی هستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها