سیداسماعیل هاشمی

سیداسماعیل هاشمی مدیرکل امور اقتصادی و دارایی مازندران می گوید: براساس آیین نامه اجرایی مربوط به مولدسازی دارایی‌های دولت که از سوی هیات وزیران ابلاغ شده است، دستگاه‌های اجرایی، مکلف به فروش اموال غیرمنقول مازاد و یا حقوق مالی (مطابق این آیین نامه) دارای مجوز فروش از وزیر امور اقتصادی و دارایی، در مدت دو ماه از تاریخ ابلاغ و نیز با رعایت قوانین و مقررات در حراج عمومی بورس کالا (املاک و مسکن) و یا مزایده عمومی در سامانه تدارکات الکترونیک دولت و همچنین با رعایت قانون تجارت الکترونیکی مقررات تعیین شده در قانون برگزاری مناقصات بر اساس مزایده هستند.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از خبرگزاری صداوسیما، مدیرکل امور اقتصادی و دارایی مازندران با اعلام خبر سپرده گذاری ۷۷۸ هزار میلیارد ریالی مازندرانی ها سه ماه نخست امسال در بانک‌های دولتی استان گفت: این میزان نسبت به مدت مشابه پارسال ۹.۴ درصد افزایش داشته است.

سیداسماعیل هاشمی افزود: بانک‌های دولتی مازندران نیز در همین مدت ۷۴۹ هزار میلیارد ریال با ۷.۷ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه پارسال تسهیلات پرداخت کرده اند.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی مازندران گفت: با همکاری این اداره کل سند اموال دولتی در استان، تک برگی رنگ آجری شده و همچنین با همکاری دستگاه‌های اجرایی مرتبط با اجرای این طرح، روند تک برگی کردن سند اموال دولتی در مازندران سرعت خواهد گرفت.

هاشمی افزود: بیش از ۵۲۰ میلیارد ریال اعتبار از محل فروش اموال مازاد دولتی و مولدسازی، پارسال به مازندران برگشت داده شده و ارزش ریالی اموال مازاد به فروش رفته استان در همین مدت، ۶۷۰میلیارد ریال بوده است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی مازندران با بیان اینکه بخش قابل توجهی اعتبار هم برای تسویه بدهی ۴۴ پیمانکار نیز از محل فروش اموال مازاد کمک شده است تصریح کرد: این استان به لحاظ فروش اموال مازاد و تعیین و تکلیف اموال تملیکی و بر اساس آمارهای گزارش شده، رتبه نخست کشوری را پارسال به خود اختصاص داد.

سیداسماعیل هاشمی با اشاره به اینکه هیات وزیران برای تأمین نظر مجلس شورای اسلامی، آیین نامه اجرایی مربوط به مولدسازی دارایی‌های دولت را اصلاح کرد گفت: به موجب اصلاحیه صادر شده، دستگاه‌های اجرایی، مکلف به فروش اموال غیرمنقول مازاد و یا حقوق مالی (مطابق این آیین نامه) دارای مجوز فروش از وزیر امور اقتصادی و دارایی، در مدت دو ماه از تاریخ ابلاغ و نیز با رعایت قوانین و مقررات در حراج عمومی بورس کالا (املاک و مسکن) و یا مزایده عمومی در سامانه تدارکات الکترونیک دولت و همچنین با رعایت قانون تجارت الکترونیکی مقررات تعیین شده در قانون برگزاری مناقصات بر اساس مزایده هستند.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی مازندران افزود: پارسال بیش از ۲۸ هزار میلیارد ریال مربوط به درآمدهای عمومی استان وصول و تحقق یافته و نیز بر اساس ارزیابی ترکیب درآمدی به نسبت کل بودجه مازندران، ۶.۹۲ درصد بودجه استان با همکاری دستگاه‌های تابعه وزارت اقتصاد و دارائی مانند اداره کل گمرک، اداره کل امور مالیاتی و اداره کل اموال تملیکی مازندران تامین شده است.

هاشمی، یکی از دلایل افزایش نقش دستگاه‌های تابعه وزارت اقتصاد و دارایی در کسب درآمدها، کاهش درآمدهای نفتی در کشور برشمرد و تصریح کرد: سهم مالیات پارسال، در ترکیب کل بودجه مازندران و دیگر استان‌های کشور برجسته و قابل توجه است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی مازندران گفت: درآمد عمومی پنج دوازدهم امسال استان ۱۶ هزار میلیارد ریال برآورد شده که با اقدامات به عمل آمده، ۱۴ هزار و ۳۰۰ میلیاردریال از مصوبات این بخش محقق گردید.

سیداسماعیل هاشمی افزود: در چند سال اخیر ۳۵ طرح سرمایه گذاری خارجی در مازندران مجوز گرفته، که تا کنون ۲۷۲۷ طرح بهره برداری و بقیه (طرح اقتصادی) در دست ساخت و اجرا قرار دارد.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی مازندران با بیان اینکه بیشتر سرمایه گذاران خارجی شامل کشورهای اروپایی و آسیایی هستند گفت: بیشتر سرمایه گذاری‌ها را بخش‌های کشاورزی، شیلات، صنایع و گردشگری تشکیل می‌دهد.

هاشمی افزود: نیمه دوم پارسال، مجوز ۵سرمایه گذاری خارجی جدید به ارزش بیش از ۵۶ میلیون دلار و از ابتدای امسال تا کنون نیز مجوز ۳ سرمایه گذاری خارجی دیگر هم در استان صادر شده که فعالیت شرکت‌های خارجی در بخش‌های تولید برق، پرورش ماهی‌های خاویاری و گردشگری انجام می‌شود.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی مازندران در خاتمه نیز گفت: ۲۳۲ فرصت سرمایه گذاری خارجی در استان تدوین شده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها