گندم

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران گفت: قیمت خرید تضمینی هر کیلوگرم گندم برای سال زراعی ۱۴۰۱- ۱۴۰۰ به ازای هر کیلوگرم ۷ هزار و ۵۰۰ تومان تعیین شده است.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از خبرگزاری میزان، بنا به اعلام شرکت بازرگانی دولتی ایران، یزدان سیف گفت: این نرخ پس از انجام کارهای کارشناسی و بحث‌های مختلف در شورای سیاست گذاری و گرفتن نظر کشاورزان خبره که در این شورا حضور دارند تعیین شده است.

وی ادامه داد: در سال زراعی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ هم قیمت هر کیلو گندم برای خرید تضمینی ۵ هزار تومان تعیین شده بود که با اتخاذ سیاست حمایت از تولید محصولات کشاورزی و افزایش خود اتکایی درحوزه گندم این نرخ برای سال زراعی جدید به میزان ۵۰ درصد افزایش یافت.

معاون وزیر جهاد کشاوزی افزود: براین اساس در سال زراعی جاری قریب به ۴ میلیون و ۵۲۱ هزار تن گندم از کشاورزان خرید تضمینی شد و مطالبات گندم‌کاران نیز به طور کامل پرداخت شد که امیدواریم در سال زراعی آینده هم منابع مورد نیاز خرید تضمینی تأمین و به موقع در اختیار کشاورزان قرار می گیرد.

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران تصریح کرد: در سال قبل موضوع خشکسالی بسیار جدی بود و همه ارکان بخش کشاورزی را تحت تأثیر خود قرار داد و یکی از بخش‌هایی که به شدت تحت تأثیر این موضوع قرار گرفت تولید گندم بود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها