ناصرپور

معاون توسعه بازار و مطالعات اقتصادی بورس کالای ایران گفت: برای عرضه گندم و سایر محصولات کشاورزی در بورس کالا در سال آینده اعلام آمادگی می کنیم و می توانیم این محصولات را به قیمت تضمینی عرضه کنیم.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از خبرگزاری تسنیم، علیرضا ناصرپور، معاون توسعه بازار و مطالعات اقتصادی بورس کالای ایران اظهار کرد: با توجه به اینکه نهاده‌های دامی مشمول قیمت‌گذاری دولتی و به اصطلاح تنظیم بازاری هستند، امکان عرضه در بورس کالا ایران و کشف قیمت آنها در این بازار وجود ندارند.

وی افزود: بورس کالای ایران محل کشف قیمت و انجام معاملات است و در حال حاضر امکان عرضه این محصولات در بورس وجود ندارد.

معاون توسعه بازار و مطالعات اقتصادی بورس کالای ایران با اشاره به وضعیت اجرای قیمت تضمینی در بورس کالای ایران ادامه داد: موضوع خرید تضمینی با محصول جو برای اولین بار در سال ۱۳۹۴ شروع شد و بعد از آن نوبت به گندم رسید تا در سال های ۹۴ تا ۹۶ شاهد رشد فزآینده ای برای عرضه این محصولات زراعی در بورس کالا باشیم. به طوری که در سال ۹۶ کل جو از این طریق در بازار عرضه شد.

وی تصریح کرد: از سال ۱۳۹۷ اما با توجه به اینکه قیمت‌های خرید تضمینی کالاهای کشاورزی پایین‌تر از بازار بود، اجرای قیمت تضمینی از طریق بورس کالا و به قیمت تضمین شده نیز عملا بی‌معنی شد. زیرا تولیدکنندگان با توجه به اینکه این محصول قیمت بهتری در بازار داشت، آن را خود به فروش رساندند.

ناصرپور گفت: برای عرضه گندم و سایر محصولات کشاورزی در بورس کالا در سال آینده اعلام آمادگی می‌کنیم و می‌توانیم این محصولات را به قیمت تضمینی عرضه کنیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها