اتیلن

قرارداد بهره برداری، تعمیر و نگهداری خط لوله اتیلن غرب میان شرکت ملی صنایع پتروشیمی به عنوان مالک خط و شرکت راه اندازی و بهره برداری صنایع نفت (اویکو) به عنوان پیمانکار امضا می شود.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از نیپنا، قرارداد بهره برداری، تعمیر و نگهداری خط لوله اتیلن غرب، به عنوان نخستین قرارداد در نوع خود که شامل خطوط لوله و ایستگاه های تقویت فشار در صنعت نفت است، به صورت یکپارچه به پیمانکار بخش خصوصی واگذار می شود.

برپایه این گزارش، از تابستان ۱۳۹۹ و پس از واگذاری خط لوله اتیلن غرب به شرکت ملی صنایع پتروشیمی، ضمن تداوم توسعه، در راستای وظایف حاکمیتی خود و به منظور حفظ و گسترش سرمایه های ملی و زیرساخت های صنعت پتروشیمی، با برگزاری مناقصه، شرکت اویکو در مرداد ماه سال جاری به عنوان پیمانکار بهره برداری و تعمیر و نگهداری این خط لوله ملی مشخص شد.

برپایه این گزارش، خط لوله اتیلن غرب علیرغم اینکه توسط دولت احداث شد و در سال ۱۳۹۱ به بهره برداری رسید، همزمان با واگذاری مجتمع های پتروشیمی، به بخش خصوصی واگذار شد.

این گزارش می افزاید، شرکت ملی صنایع پتروشیمی با همکاری نهادهای نظارتی و سایر مبادی ذیربط از سال ۱۳۹۷، به منظور صیانت از بیت المال، تلاش کرد تا ضمن ایجاد رابطه منطقی وشفاف مالی با بخش خصوصی، وظیفه بهره برداری، تعمیر و نگهداری این خط لوله را برعهده گیرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها