ارز دلار یوان چین

بانک مرکزی چین ارزش پایه یوآن در برابر دلار را ۶۹ واحد افزایش داده و به بالاترین میزان در ۳ ماه اخیر رساند.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از فارس، بانک مرکزی چین روز گذشته ارزش یوآن در برابر دلار را ۶۹ واحد افزایش داد. با این حساب ارزش یوآن در برابر دلار به بالاترین میزان در ۳ ماه گذشته رسیده است. از اینرو، برابری یوآن-دلار به ۶.۴۴۹۷ یوآن در برابر دلار رسیده که از اواسط ماه ژوئن تاکنون بیشترین سطح به شمار می رود. البته روز جمعه هم ارزش یوآن در برابر دلار رشد کرده بود.

به طور کلی طی ۳ هفته گذشته ارزش یوآن به صورت پیاپی در برابر دلار رشد کرده که عاملی که در روزهای اخیر بیشترین تاثیر را در این زمینه داشته نخستین گفتگوی تلفنی بین روسای جمهور چین و آمریکا از زمان ورود جو بایدن به کاخ سفید بوده است.

گوآن تائو، مدیر بخش پرداخت های بین المللی سازمان مبادلات ارزی چین در این باره می گوید: در ۶ ماه نخست امسال ارزش یوآن در برابر دلار روندی W شکل را طی کرده است.

پیش تر نیز مدیر بخش سیاست های پولی بانک مرکزی چین نیز هشدار داده بود که برای سال جاری شاهد نوسانات ارزش در برابری یوآن-دلار خواهیم بود. وی البته گفته بود که پکن تلاش خواهد کرد تا ارزش یوآن را در یک محدوده منطقی و متعادل نگهدارد.

طی سال گذشته و به خاطر بحران کرونا، ارزش یوآن در برابر دلار برای ماه های متوالی کاهش یافته بود و کار تا جایی پیش رفت که بانک مرکزی چین ارزش رسمی یوآن را تا ۷.۱۳۱۶ یوآن در برابر دلار کاهش داد که از سال ۲۰۰۸ تاکنون بی سابقه بوده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها