• ۲۶ شهریور ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۶
  • کد خبر: 62981
برنج

دومین نماد معاملاتی گواهی سپرده برنج طارم مازندران در حالی روز یکشنبه ۲۱شهریور ماه در بورس کالای ایران گشایش یافت که معاملات ۱۴ هزار و ۷۷۶ گواهی سپرده معادل ۱۴ تن و ۷۷۶ کیلوگرم برنج در نخستین هفته کاری این نماد به ثبت رسید.

به گزارش «کالاخبر»؛ انبار شرکت توسعه تجارت برنج مازندران از روز سه شنبه ۱۶ شهریور ماه آماده پذیرش محصول برنج سفید طارم محلی بوجار نشده مشتریان شد و با اعلام آمادگی این انبار برای پذیرش محصول، نماد معاملاتی گواهی سپرده کالایی برنج تحت عنوان برنج طارم ۰۱۰۴ تجارت مازندران (پ) گشایش یافت و در نخستین هفته معاملاتی این نماد بیش از ۱۴ هزار گواهی سپرده مورد معامله قرار گرفته است.

محصول تحویلی به انبار باید تولید سال زراعی جاری و در کیسه های پلاستیکی باشد و انباردار، کالای تولیدی سال های زراعی گذشته را پذیرش نخواهد کرد.

به گفته جواد فلاح مدیر توسعه بازار فیزیکی بورس کالای ایران گواهی سپرده برنج مبتنی بر قبض انبار برنج است و انبار پذیرش شده برای این معاملات در شهرستان آمل قرار دارد و برنجی که در این نماد مورد معامله قرار می گیرد، برنج طارم و مشخصات کیفی این محصول در اطلاعیه گشایش نماد همراه با تمام آیتم‌ها و آنالیز آن مشخص شده است.

وی افزود: همه افراد دارای کد سهامداری می‌توانند از این نماد اقدام به خرید برنج کنند. معاملات به صورت کیلوگرم است و هر فردی می‌تواند حداقل یک کیلوگرم برنج را خریداری کند. اما اگر کسی بخواهد برنج را از انبار تحویل بگیرد باید حداقل ۱۰۰ کیلوگرم برنج را خریداری کرده باشد تا بتواند درخواست ترخیص کالا را اعلام و برنج خود را دریافت کند.

گفتنی است، معاملات گواهی سپرده برنج طارم مازندران برای نخستین بار از روز شنبه ۱۴ فروردین ماه آغاز شده بود که سررسید نماد معاملاتی مذکور ۳۱ خرداد ماه امسال بود.

شایان ذکر است، هر گواهی سپرده برنج طارم یک کیلوگرم از این محصول است و سررسید انبار جدید ۲۹ تیر ماه ۱۴۰۱ بوده و آخرین روز معاملاتی نماد ایجاد شده ۲۲ تیر ماه است و پس از آن معاملات نماد برای فرآیند تحویل و تسویه حساب با انبار متوقف خواهد شد.

اطلاعات مربوط به سفارش ها و قیمت های معاملاتی در بخش "بورس کالا" قسمت "گواهی سپرده" در سایت www.tsetmc.com  برای عموم قابل مشاهده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها