برنج

یک سال از عمر معاملات برنج در بورس کالا گذشت و این در حالی است که بررسی ها نشان میدهد تجربه معامله برنج در بورس کالا نشان از کشف قیمت در شرایط رقابت و حذف واسطه ها دارد.

به گزارش کالاخبر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، مدیر توسعه بازار فیزیکی بورس کالای ایران با بیان اینکه ورود برنج به بورس کالا باعث حذف واسطه ها و کشف نرخ عادلانه این محصول شد، گفت: همه افراد دارای کد سهامداری می‌توانند اقدام به خرید برنج از بورس کالا کنند.

به گفته جواد فلاح در ۱۴ فروردین سال ۱۴۰۰ به صورت آزمایشی معاملات برنج آغاز و در آن دوره حدود ۱۳۰ تن برنج، وارد انبار پذیرش شده بورس کالا شد و مورد معامله قرار گرفت که تجربه موفقی بود.

همچنین بخوانید: آیا میدانید با تجربه عرضه سیمان در بورس کالا، دولت رویکرد جدیدی را در نظام قیمت گذاری دنبال میکند؟

مدیر توسعه بازار فیزیکی بورس کالا تصریح کرد: کشف نرخی که در این بازار صورت می‌گیرد با توجه به اینکه بازار دست اول است، قاعدتا قیمت آن از بازار خرده فروشان تهران کمتر و مناسب‌تر است، زیرا در این بازار واسطه وجود ندارد، بنابراین سطح قیمت‌ها مناسب است.

وی تصریح کرد: همه افراد دارای کد سهامداری می‌توانند اقدام به خرید برنج کنند. برنجی که در بورس کالا معامله می‌شود برنج بعد از شالی کوبی، در کیسه‌های ۷۰ تا ۸۰ کیلوگرمی، با ۱۴ درصد شکستگی و قبل از سورت است. انبار بورس کالا قبول کرده است که اگر مشتری خواست، برنج را مطابق با استاندارد ملی شماره ۱۲۷ سورت و در بسته بندی ۱۰ کیلوگرمی به او تحویل دهد.

از روز ۲۱ شهریور ۱۴۰۰ معاملات گواهی سپرده کالایی برنج در بورس کالا رسماً آغاز به کار کرد. این گواهی‌ها مبتنی بر قبض انبار برنج است. انبار پذیرش شده برای این معاملات در شهرستان آمل قرار دارد و برنجی که در این نماد مورد معامله قرار می‌گیرد، برنج طارم است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها