• ۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۹
  • کد خبر: 63473
مقاطع تخت فولادی

با این که کرونا دردسرهای بسیاری در جهان به وجود آورد اما با کاهش شیوع آن تقاضا نسبت به سال قبل برای صادرات مقاطع تخت فولادی چین افزایش یافت. با این حال دلیل کاهش میزان صادرات در ماه آگوست نسبت به ماه قبل حذف تخفیف مالیات بر ارزش افزوده صادرات عنوان شده است.

به گزارش «کالاخبر به نقل از متال بولتن، داده های گمرک چین نشان داد که صادرات فولاد تخت چین در ماه آگوست نسبت به سال قبل افزایش یافته است اما در مقایسه با ماه قبل روندی نزولی طی کرده است.

میزان صادرات فولاد تخت

به عنوان مثال چین ماه گذشته ۵۸۲ هزار و ۷۶۷ تن کویل نورد گرم صادر کرد که نسبت به ۲۴۴ هزار و ۹۶۷ تن سال گذشته ۱۳۸ درصد افزایش یافته است اما نسبت به ۸۱۷ هزار و ۲۷۶ تن جولای ۲۷ درصد کاهش یافته است. حذف تخفیف مالیات بر ارزش افزوده برای صادرات فولاد تخت در اول می و آگوست دلیل اصلی کاهش این کاهش صادرات ماهانه بود در حالی که بهبود تقاضا در بین کشورهای خارجی پس از کاهش شیوع کرونا منجر به افزایش صادرات نسبت به سال قبل شد.

به گفته منابع واردات کویل نورد گرم، بیلت و اسلب به طور سالانه کاهش می یابد، اگرچه نسبت به ماه جولای به دلیل محدودیت تولید فولاد در چین افزایش یافته است. چین تخفیف مالیاتی برای صادرات خاص و تعرفه واردات برخی از محصولات فولادی را از اول ماه می و آگوست تغییر داد. بنابراین Fastmarkets داده های خود را بر این اساس تنظیم کرده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها