• ۶ مهر ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۶
  • کد خبر: 63500
سنگ آهن

مشکلات ناشی از انرژی صنایع فولادسازی چین دلیل اصلی کاهش حدود ۶ دلاری قیمت سنگ آهن عنوان شده است.

به گزارش «کالاخبر»؛ معاملات آتی سنگ آهن از افزایش اخیر قیمت ها بازگشت و کاهشی شد چراکه نگرانی بازار درمورد صرفه جویی در مصرف انرژی بیشتر شده و این امر باعث کاهش تقاضای مواد اولیه شده است.

️معاملات آتی بورس کالای دالیان برای تحویل در ماه ژانویه در جلسه معاملاتی صبح امروز سه شنبه ۲۸ سپتامبر با ۴.۳۷ درصد یا ۳۰.۵ یوان (۴.۷۰ دلار) کاهش روزانه به ۶۶۸ یوان در هر تن (۱۰۳.۴۰ دلار) رسید.

️همچنین معاملات آتی میلگرد در طول جلسه معاملاتی صبح امروز با ۲.۱۳ درصد یا ۱۱۷ یوان (۱۸.۱۰ دلار) رشد روزانه به ۵۶۲۱ یوان در هر تن (۸۷۰.۰۰ دلار) رسید.

️بخش صنعت چین با مشکل برق روبرو است و این امر فعالیت های کاری فولاد را محدود کرده و حتی منجر به خاموشی کمی در مناطق صنعتی و مسکونی سراسر استان ها شده است.

سیاست های صرفه جویی در مصرف انرژی به استان های بیشتری در چین گسترش یافته زیرا برخی منابع تجاری معتقدند مقامات چینی می خواهند در فصل زمستان ذخیره زغال سنگ را برای اهداف گرمایشی حفظ نمایند.

️با این حال تولید صنعتی کمتر به علت محدودیت های شدید تولید فولاد بر تقاضای سنگ آهن تاثیر می گذارد در حالی که محموله های دریایی سنگ آهن استرالیا و برزیل به تازگی در رقم ۲۶.۹ میلیون تن در دوره ۲۰ تا ۲۶ سپتامبر تثبیت شده اند که اندکی معادل ۰.۰۷ درصد افت هفتگی داشته است.

️شنیده شده که مصرف کنندگان نهایی قبل از حرکت به سمت تعطیلات عمومی یک هفته ای در اوایل اکتبر فعالیت های ذخیره سازی مجدد خود را در مدت زمان کوتاه ۱-۲ روزه تشدید می کنند.

️محموله های سنگ آهن فاین عیار متوسط به دلیل صرفه جویی در هزینه ها در بین خریداران مانند محموله های فاین Mac و Jimblebar محبوبیت خود را حفظ کرده است در حالی که محدودیتی برای عرضه PBF و NHGF در میان بنادر شمال چین وجود دارد.

️با این حال برخی فعالان تجاری انتظار دارند محدودیت عرضه در آینده نزدیک کاهش یابد زیرا انتظار دارند محموله های بیشتری در ماه نوامبر نسبت به اکتبر تحویل داده شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها