فولاد

تولید روزانه فولاد خام چین طی اکتبر ۲۰۲۱ میلادی نسبت به ماه قبل افت ۶.۱ درصدی نشان داد.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از ایمیدرو، براساس گزارش خبرگزاری رویترز تولید روزانه فولاد چین در اکتبر ۲۰۲۱ میلادی با کاهش ۶.۱ درصدی نسبت به ماه پیش از آن به ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تن رسید که کمترین میزان از دسامبر ۲۰۱۷ میلادی است. این در حالی است که مجموع تولید این محصول در طی اکتبر سال جاری میلادی با ۲۳.۳ درصد افت نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ۷۱ میلیون و ۵۸۰ هزار تن کاهش یافت.

تولید ماهانه فولاد چین پس از رشد دو رقمی در نیمه نخست سال ۲۰۲۱ میلادی از ماه جولای شاهد روند نزولی بود. اعمال کنترل های شدید تولید و نیز محدودیت مصرف برق عرضه و تقاضا را کاهش داده است. همچنین نرخ بهره برداری هفتگی از ظرفیت ۱۶۳ کوره بلند در سراسر چین تا اوایل نوامبر سال جاری به ۶۲.۳۹ درصد کاهش یافت.

به دلیل کسادی بازار املاک به ویژه در فصل اوج ساخت و ساز در ماه های سپتامبر و اکتبر، تقاضا در بخش پایین دستی نیز نتوانست انتظارات بازار را برآورده کند. این در حالی است که، سرمایه گذاری در بخش املاک چین طی ژانویه تا اکتبر ۲۰۲۱ میلادی شاهد روند نزولی بوده و تنها ۷.۲ درصد رشد کرد.

همچنین مجموع تولید فولاد خام چین از ابتدای ژانویه تا پایان اکتبر ۲۰۲۱ میلادی به ۸۷۷ میلیون و ۵۰ هزار تن رسید که نسبت به مدت مشابه سال گذشته حاکی از افت ۰.۷ درصدی است. این اولین کاهش تولید سالانه گزارش شده طی ۵ سال اخیر است که راه را برای پکن هموار کرد تا به تعهد خود برای جلوگیری از تولید سالیانه بالاتر در سال ۲۰۲۱ میلادی عمل کند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها