نفت+روسیه

بر اساس آمار منتشر شده توسط اداره مرکزی مجتمع سوخت و انرژی روسیه (CDU TEK)، صادرات نفت این کشور در دوره ژانویه تا سپتامبر ۲۰۲۱ نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵.۶ درصد کاهش یافته و به ۱۶۶.۲ میلیون تن رسیده است.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از خبرگزاری تسنیم، روسیه در توافق اوپک پلاس برای کاهش تولید نفت مشارکت می کند و در نتیجه صادرات این کشور کاهش یافته است. با این حال، از آغاز بهار، کشورهای عضو این توافق به تدریج محدودیت ها را کاهش داده و در حال رساندن میزان تولید نفت به سطح قبل هستند.

بر اساس این گزارش، در سپتامبر ۲۰۲۱، صادرات نفت روسیه با ۴.۱ درصد افزایش به ۱۸.۶ میلیون تن رسید.

صادرات نفت روسیه به کشورهای غیرعضو اتحادیهٔ مستقل مشترک‌المنافع در مدت ۹ ماه با کاهش ۶ درصدی به ۱۵۷.۵ میلیون تن و عرضه در ماه سپتامبر با افزایش ۸.۵ درصدی به ۱۷.۸ میلیون تن رسید.

صادرات این کشور به اعضای اتحادیه مستقل مشترک المنافع از ابتدای سال جاری میلادی ۰.۸ درصد افزایش یافته و به ۸.۷ میلیون تن رسیده است. در سپتامبر، این رقم به ۰.۸۰۴ میلیون تن رسید که کاهش ۴۴.۹ درصدی نشان می دهد.

ترانزیت نفت در ماه های ژانویه تا سپتامبر با ۱۰.۳ درصد کاهش به ۱۳.۲ میلیون تن رسید. در سپتامبر، این رقم با ۲۵.۴ درصد کاهش به ۱.۲۲۴ میلیون تن رسید.

در دوره ژانویه تا سپتامبر ۲۰۲۱، ۲۱۱.۹۷ میلیون تن نفت به بازار داخلی روسیه عرضه شد که ۲.۳ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه در سال گذشته نشان می دهد. تنها در ماه سپتامبر، ۲۳.۵ میلیون تن نفت به بازار داخلی عرضه شد که ۶ درصد افزایش داشت.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها