قراضه

بازیافت فرآورده‌های فولادی و امکان استفاده از قراضه فولادی در تولید محصولات تازه را می‌توان یکی از مزایای صنعت فولادسازی دانست، ولی به نظر می‌رسد، این بازار در هفته‌های اخیر با چالش‌های تازه و شوک‌آوری روبرو شده است. براساس اعلام وب‌سایت «متال بولتن»، اخیراً، قراضه‌های فولادی از کشور روسیه وارد بازار جهانی شده که قیمت آن در مقایسه با محصولات سایر کشورها بسیار پایین‌تر است، ولی کیفیتی مشابه محصولات کشورهای رقیب دارند. 

به گزارش اختصاصی «کالاخبر»؛  قیمت هر تن قراضه فولادی روسیه در بازار چین ۵۱۰ تا ۵۱۵ دلار اعلام شده، درحالی‌که قراضه‌های وارداتی از ژاپن و هند در بازار چین با قیمت بیش از ۵۸۰ دلار مبادله می‌شود. از سوی دیگر، قراضه‌های فولادی چینی در بازار مصرف داخلی این کشور با قیمت ۵۲۰ تا ۵۳۰ دلار عرضه می‌شود.

آغاز جنگ قیمتی از سوی روسیه

متال بولتن با اشاره به ورود این محصولات جدید به بازار جهانی نوشت: «به نظر می‌رسد روسیه جنگ قیمتی تازه‌ای را در بازار فولاد شروع کرده است. عرضه قراضه‌های فولادی با قیمتی تا این اندازه متفاوت از محصولات دیگری که در بازار وجود دارد، نشان از تلاش روسیه برای تبدیل‌شدن به قطب بزرگی در بازار فولاد قراضه دنیاست. سیاستی که می‌تواند تغییرات زیادی در معادلات تجاری و قدرت اقتصادی در دنیا ایجاد کند و به دنبال آن تحولات سیاسی را نیز به همراه آورد.

چین: قراضه روسیه از همه ارزان‌تر است

دولت چین در گزارش اخیر خود در مورد قیمت محصولات وارداتی از روسیه در مقایسه با دیگر کشورها نوشت: «در ماه آگوست، هر تن قراضه فولادی وارداتی از کره جنوبی قیمتی برابر با ۵۴۰ دلار داشت، درحالی‌که همین محصول از دو کشور ژاپن و هند با قیمتی بین ۵۷۰ تا ۵۸۰ دلار وارد می‌شد. قیمت محصولات وارداتی از روسیه با بهایی حدود ۵۱۰ دلار حتی از قراضه‌های موجود در بازار داخلی چین هم پایین‌تر است و واردات آن منفعت زیادی برای اقتصاد چین و صنعت فولادسازی این کشور دارد.»

بازی تکراری روسیه در بازار فولاد قراضه

انتظار می‌رود این سیاست روسیه تغییر زیادی در بازار قراضه‌های فولادی در دنیا و درنهایت قیمت فولاد تولیدی در جهان ایجاد کند. برخی این سیاست روسیه را به سیاست وضع‌شده توسط این کشور در ابتدای همه‌گیری کرونا در بازار نفت ارتباط می‌دهند. سیاستی که باعث شد تا قیمت نفت در بازار سقوط کند. آن‌ها براین باورند احتمال سقوط قیمت در بازار فولاد قراضه وجود دارد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها