• ۱۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۶
  • کد خبر: 63859
طلا

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۴ درصد کاهش به ۱۷۵۳ دلار و ۲۳ سنت رسید.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از رویترز، به دنبال تقویت ارزش دلار و رشد سوددهی اوراق خزانه داری آمریکا قیمت طلا روز چهارشنبه شاهد کاهش بود. این در حالی است که سرمایه گذاران منتظر انتشار آمارهای بازار کار امریکا هستند که نقش تعیین کننده ای در تصمیم فدرال رزرو در مورد سیاست پولی آینده اش خواهد داشت.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۴ درصد کاهش به ۱۷۵۳ دلار و ۲۳ سنت رسید. قیمت طلا در معاملات آتی امروز هم با نیم درصد کاهش به ۱۷۵۲ دلار و ۷۰ سنت رسید.

در حالی که ارزش دلار افزایش یافته و به بالاترین رقم های سال ۲۰۲۱ نزدیک تر شده، قیمت طلا برای خریدارانی که از ارزهای غیردلاری استفاده می کنند گرانتر شده است. در عین حال سوددهی اوراق قرضه ده ساله دولت آمریکا نیز به بالاترین رقم از ماه ژوئن رسیده است.

کایل رودا تحلیلگر موسسه آی جی مارکت گفت، پیش بینی احتمال انقباضی شدن سیاست پولی بانک مرکزی آمریکا سبب شده تا قیمت ها در بازار طلا کاهشی شود.

وی افزود: همچنان نشانه های مهمی از فشارهای تورمی در اقتصاد جهانی وجود دارد و این سبب می شود که تمرکز اصلی روی بانک های مرکزی و انقباضی شدن سیاست های پولی باقی بماند.

افزایش نرخ تورم معمولا سبب افزایش سرمایه گذاری در بازار طلا می شود، اما همزمان کاهش نرخ بهره موجب بالا رفتن سوددهی اوراق قرضه دولت ها می گردد و این به معنای بالا رفتن هزینه فرصت سرمایه گذاری در بازار طلاست.

در حال حاضر تمرکز اصلی سرمایه گذاران بر روی آمارهایی است که روز جمعه از بازار کار آمریکا منتشر خواهد شد. انتظار می رود اقتصاد آمریکا در ماه سپتامبر۴۸۸ هزار فرصت شغلی جدید ایجاد کرده باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها