• ۱۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۴
  • کد خبر: 70320
طلا

قیمت هر اونس طلا در پایان معاملات روز جمعه با ۰.۱۹ درصد افزایش به ۱۸۰۸ دلار و ۲۸ سنت رسید.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از رویترز، در حالی که رشد نگرانی ها از افزایش تورم سبب شده تا فشار ناشی از تقویت دلار و بالا رفتن سوددهی اوراق خزانه داری آمریکا بر بازار طلا خنثی شود، قیمت فلز زرد علیرغم انتشار آمارهای مثبت از بازار کار آمریکا روز جمعه شاهد افزایش بود.

قیمت هر اونس طلا در پایان معاملات روز جمعه با ۰.۱۹ درصد افزایش به ۱۸۰۸ دلار و ۲۸ سنت رسید. قیمت طلا در این هفته شاهد رشد ۰.۸ درصدی بود. قیمت فلز زرد در پایان معاملات آتی روز جمعه هم با ۰.۲۱ درصد رشد به ۱۸۰۷ دلار و ۸۰ سنت رسید.

دیوید مگر مدیر بخش معاملات فلزات موسسه های ریج در این باره گفت: ما همچنان انتظار داریم فشارهای تورمی در اقتصاد آمریکا بالا برود. در نتیجه انتظار این است که فدرال رزرو اقداماتی را برای مقابله با تورم به کار گیرد.» وی در ادامه گفت: اما موضوع سبب ایجاد نوساناتی در بازار طلا خواهد شد.

رشد غیرمنتظره فرصت های شغلی ایجاد شده در آمریکا طی ماه ژانویه نگرانی ها در مورد رشد تورم را تشدید کرده و بر احساس ریسک پذیری سرمایه گذاران تاثیر گذاشته است. آمارها نشان داد که بخش غیرکشاورزی اقتصاد آمریکا طی ماه گذشته ۴۶۷ هزار فرصت شغلی ایجاد کرده است.

دیروز همچنین قیمت نفت به بالاترین رقم های هفت سال گذشته رسید و بر فشارهای تورمی اضافه کرد.

هنگام افزایش نرخ تورم طلا به عنوان محل امن سرمایه گذاری مطرح می شود، اما بالا رفتن نرخ بهره در آمریکا می تواند هزینه فرصت سرمایه گذاری در این بازار را بالا ببرد.

در همین حال سوددهی اوراق قرضه ده سال خزانه داری آمریکا پس از انتشار گزارش بازار کار این کشور به بالاترین رقم ۲ سال گذشته رسید. شاخص ارزش دلار نیز دیروز رشد داشت و موجب گرانتر شدن طلا برای خریدارانی شد که از ارزهای غیردلاری استفاده می کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها