رئیسی

نخستین جلسه شورای عالی مسکن دولت سیزدهم روز چهارشنبه ۱۴ مهر ماه به منظور سرعت بخشدن به اجرای قانون جهش تولید مسکن با حضور رئیس جمهور برگزار شد که سید ابراهیم رئیسی در این جلسه اعلام کرد در راستای دسترسی آسان به مصالح ساختمانی با سازو کارهای وزارت صمت و ایجاد زمینه های لازم، بخش جدی مصالح از طریق بورس تامین می شود.

به گزارش «کالاخبر»؛ در این جلسه سید ابراهیم رئیسی گفت: باید امکان خرید مصالح ساختمانی تسهیل شود البته در این میان مسئله سیمان و فولاد وجود دارد اما باید دسترسی به مصالح ساختمانی آسان شود که با سازو کارهای وزارت صمت و ایجاد زمینه های لازم بخش جدی آن باید از طریق بورس تامین شود.

وی افزود: دولت نمی خواهد وارد ساخت مسکن شود بلکه دولت باید به مردم الگو دهد تا مردم در این خصوص میدان داری کنند یعنی دولت باید به مردم الگو دهد تا مسکن سازانی و شرکت هایی که حاضرند وارد میدان شوند و دولت به آنها تسهیلات دهد. 

بر اساس این گزارش، مروری بر قانون جهش تولید مسکن بیانگر آن است که در فصل سوم این قانون با عنوان «تامین مصالح ساختمانی» و در ماده ۱۳ آن آمده است که وزارت امور اقتصادی و دارایی مکلف است به منظور پوشش خطرپذیری (ریسک) ساخت مسکن، امکان پیش خرید و سایر ابزارهای پوشش خطرپذیری خرید مصالح ساختمانی (صرفاً فولاد و سیمان) را در بورس کالا فراهم نماید.

همچنین در تبصره یک ماده ۱۳ عنوان شده که وزارتخانه های راه و شهرسازی و صنعت، معدن و تجارت مکلفند آیین نامه مربوط به تامین مصالح ساختمانی (فولاد و سیمان) را برای طرح های مسکن حمایتی (با حذف واسطه ها) تهیه نمایند و به تصویب هیات وزیران برسانند.

در تبصره دو این ماده نیز آمده است که وزارت امور اقتصادی و دارایی مکلف است امکان خرید مصالح ساختمانی از بورس را برای سازندگان مسکن حمایتی با معرفی وزارت راه و شهرسازی فراهم نماید.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها