غلام زاده

ابراهیم غلام زاده مدیرعامل سیمان لامرد می گوید: قیمت سیمان پاکت که به تنی ۲ میلیون تومان در بازار رسیده بود در هفته های گذشته به واسطه رشد عرضه ها در بورس کالا در مسیر واقعی شدن قیمت قرار گرفت و هم اکنون قیمت ها به طور میانگین حدود ۷۰۰ هزار تومان در هر تن است.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از تسنیم، غلام زاده گفت: تاکنون حدود ۸۰ درصد کارخانجات سیمان در بورس کالا پذیرش شده اند و به زودی تمام کارخانجات، سیمان شان را در بورس عرضه می کنند.

مدیرعامل سیمان لامرد با اشاره به اینکه دلالان آخرین تلاش های خود را برای ممانعت از ورود سیمان در بورس کالا کردند اما با حمایت وزارت صمت موفق نشدند، افزود: پیش از این دلالان با منفعت طلبی سیمان را زیر قیمت مصوب و به صورت نسیه و چند ماهه خریداری اما با قیمت های بالا در بازار به فروش می رسانند. 

به گفته این تولیدکننده، عرضه سیمان در بورس کالا باعث شد قیمت سیمان پاکت که به تنی ۲ میلیون تومان رسیده بود تعدیل و امروز به طور متوسط هفتصد تا هفتصد و پنجاه هزار تومان باشد.

غلام زاده با اعلام اینکه طبق بخشنامه اخیر وزارت صمت مقرر شده کلیه کارخانجات، سیمان تولیدی خود را در بورس عرضه کنند، گفت: کلیه مصرف کنندگان که در چهارگروه دسته بندی شده و مکلفند کد بورس کالا را اخذ و سیمان خود را از بورس کالا خریداری کنند.

وی افزود: تا زمانی که توازن در بازار حاکم شود باید نهادهای نظارتی بر چرخه توزیع سیمان نظارت کنند تا سیمان با قیمت مناسبی در اختیار مصرف کنندگان قرار گیرد. 

از معاملات امروز بورس کالا چه خبر؟

در همین زمینه روند معاملات امروز سیمان در بورس کالا را از محمد حمزه معامله گر کارگزاری توسعه سرمایه دنیا جویا شدیم. 

حمزه با بیان معاملات سیمان هم اکنون در حال انجام است، گفت: در معاملات امروز بورس کالا به همراه رشد عرضه های سیمان، شاهد کاهش سطح رقابت خریداران در بورس کالا به نسبت هفته های قبل بودیم تا نرخ های مناسب و به نسبت پایینی در تالار به ثبت برسد. 

این کارگزار اظهار داشت: عرضه های هفتگی بالای یک میلیون تن سیمان در هفته های اخیر موجب بازگشت آرامش به بازار سیمان و کاهش قیمت ها شده است؛ برای نمونه سیمان ارومیه عرضه امروز خود در بورس را سه برابر کرده و به طور طبیعی در پی رشد عرضه ها و پاسخگویی به نیاز بازار، التهاب بازار پایان یافته است.

حمزه در پایان گفت: از بازار سیمان و فعالان این حوزه خبر می رسد که طرح جهش تولید مسکن و برنامه دولت جدید برای کمک به مسکن ملی، سبب کاهش انتظارات تورمی و عقب نشینی برخی خریداران از خرید سیمان و کاهش قیمت ها در بازار شده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها