اقتصاد چین

پس از آنکه چین ذخایر بنزین و گازوییل را برای افزایش عرضه آزاد کرد، نفت صبح دوشنبه در آسیا کاهش یافت. سرمایه‌گذاران در آستانه آخرین نشست اوپک پلاس موقعیت‌های خرید خود را کاهش دادند.

به گزارش «کالاخبر»؛ معاملات آتی نفت برنت با ۰.۰۶ درصد کاهش به ۸۳.۶۷ دلار رسید و معاملات آتی WTI با ۰.۲۹ درصد کاهش به ۸۳.۳۳ دلار رسید.

اداره ملی غذا و ذخایر استراتژیک چین روز یکشنبه اعلام کرد که این ذخایر برای افزایش عرضه و حمایت از ثبات قیمت آزاد شده است. چین بزرگترین واردکننده نفت جهان است.

هیرویوکی کیکوکاوا، مدیر کل تحقیقات اوراق بهادار نیسان به رویترز گفت: «سرمایه‌گذاران پس از انتشار خبر عرضه ذخایر سوخت چین و پیش از نشست اوپک پلاس، در حال تعدیل موقعیت هستند.

نشست اوپک پلاس در ۴ نوامبر برگزار می شود، که انتظار می رود برنامه خود برای اضافه کردن ۴۰۰۰۰۰ بشکه در روز به عرضه در دسامبر ۲۰۲۱ را بدون تغییر باقی بگذارد. اوپک پلاس تصمیم گرفت تا افزایش سطح تولید برنامه ریزی شده خود را با توجه به افزایش نگرانی های عرضه جهانی در هفته گذشته حفظ کند و نفت را به بالاترین حد در چند سال اخیر رساند.

کیکوکاوا گفت: «با این حال، برخی از سرمایه گذاران می خواهند مواضع خود را اصلاح کنند، زیرا این احتمال وجود دارد که اوپک پلاس تصمیم به افزایش بیشتر تولید بگیرد.» او افزود که سرمایه گذاران پس از اعلام تصمیم اوپک، خرید خود را از سر خواهند گرفت.

در همین حال، نشست سران گروه ۲۰ (G۲۰) در رم که در آخر هفته برگزار شد، با توافق ناامیدکننده ای برای محدود کردن استفاده از سوخت های فسیلی به پایان رسید. 

سرمایه‌گذاران همچنین به احتمال احیای مذاکرات هسته‌ای بین ایران و قدرت‌های جهانی که در نهایت می‌تواند راه را برای از سرگیری صادرات نفت هموار کند، توجه می کنند. آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا روز یکشنبه گفت، مذاکرات با اروپا ممکن است «در اواخر نوامبر» از سر گرفته شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها