ایران خودرو

مدیر مزایده گروه صنعتی ایران خودرو ضمن بیان اینکه از سال گذشته علاوه بر مزایده، اقلام غیرتولیدی ایران‌خودرو از طریق بورس کالا به فروش می رسد گفت: این فرآیند موجب ایجاد شفافیت بیشتر و حذف تشریفات اداری زمان بر شده است.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از ایکوپرس، مجید رضایی با بیان این‌که از سال گذشته با ایجاد وب‌سایت ویژه، بستر جدید شرکت در مزایده خودروها ایجاد شده، افزود: از طریق این وب‌سایت، اطلاعات کامل مزایده‌ها، در دسترس افرادی که در سایت ثبت نام کرده و عضو هستند، قرار دارد و محدودیتی برای عضویت در این سایت و اطلاع از برنامه‌های مزایده وجود ندارد.

وی تاکید کرد: به زودی و در مرحله دوم تکمیل وب سایت مزایده، امکان برگزاری اینترنتی مزایده اقلام تولیدی و غیر تولیدی نیز فراهم خواهد شد.

مجیدی با بیان این که امکان مشاهده و ارایه قیمت پیشنهادی برای اقلام مزایده‌ای بدون مراجعه حضوری از طریق سایت امکان‌پذیر است، گفت: پس از اتمام زمان مزایده، فرآیند بازگشایی پاکت‌ها و رمزگشایی اینترنتی قیمت‌ها با حضور تیمی متشکل از نهادهای اجرایی و نظارتی انجام و در نهایت نتایج مزایده به برندگان اعلام و مراحل واگذاری اقلام مزایده‌ای انجام می‌شود.

مدیر مزایده ایران خودرو تصریح کرد: طبق ضوابط و قوانین مرتبط با مزایده، همه اقلام و خودروهای مزایده‌ای توسط کارشناسان رسمی دادگستری قیمت‌گذاری می‌شود و هم زمان با اعلام قیمت‌های پیشنهادی مشتریان، قیمت‌های کارشناسی نیز اعلام و بالاترین پیشنهاد قیمت، مشروط بر این‌که کمتر از قیمت کارشناسی نباشد، به عنوان برنده مزایده تعیین می‌شود.

وی، خودرو و سایر اقلام را دو بخش مزایده برشمرد و گفت: مزایده اقلام شامل اقلام غیرمولد گروه صنعتی ایران‌خودرو و قطعات است و برمبنای آن هر کالای تولیدی به هر دلیلی خارج از فرآیند فروش ایران خودرو یا ایساکو شناسایی شود، در حوزه مدیریت مزایده به فروش می‌رسد.

رضایی افزود: خودروهایی نیز که به دلایل مختلفی از جمله ایرادات فنی و کیفی قابلیت فروش در سیستم ایران‌خودرو به عنوان خودروی صفر کیلومتر را نداشته باشد در طرح‌های مزایده به فروش می‌رسد.

وی با اشاره به نحوه اطلاع‌رسانی درباره برگزاری مزایده‌های گروه صنعتی ایران‌خودرو، عنوان کرد: پیش از برگزاری مزایده، آگهی فروش اقلام در دو روزنامه کثیرالانتشار منتشر می‌شود.

مدیر مزایده ایران‌خودرو با بیان این‌که سایت اصلی این خودروساز به نشانی www.ikco.ir، وب‌سایت www.Auction.ikco.ir و نیز ارسال پیامک به مشتریان شناخته شده نیز از دیگر کانال‌های اطلاع‌رسانی در زمینه برگزاری مزایده‌هاست، گفت:. پس از درج آگهی‌ها، سه تا پنج روز زمان برای بازدید و ارایه پیشنهاد قیمت اقلام در نظر گرفته می‌شود.

وی با بیان این‌که از سال گذشته علاوه بر مزایده اقلام غیرتولیدی ایران‌خودرو، از طریق بورس کالا نیز اقدام به فروش این اقلام شده، این فرآیند را موجب ایجاد شفافیت بیشتر و حذف تشریفات اداری زمان بر دانست.

رضایی تاکید کرد: برخی خودروها که از خط تولید خارج شده‌اند و دیگر تولید نمی‌شوند نیز طبق مجوزهای دریافتی از شورای رقابت در فرآیند مزایده به فروش می‌رسند.

آغاز عرضه های ایران خودرو در بورس کالا

به گزارش کالاخبر، ایران‌خودرو از سال گذشته در رویکردی جدید در تاریخ ۳۰ تیر ماه ۱۳۹۹ اقدام به اخذ پذیرش مقدار ۲۰ هزار تن ضایعات ورق پرسی روغنی در تابلوی فرعی بورس کالا کرد و از ۲۲ مهرماه ۹۹ نیز اقدام به عرضه‌های مرتب و متوالی هفتگی در بورس کالا کرده است. پس از آن نیز در مقاطع زمانی مختلف انواع محصولاتی نظیر براده آلومینیوم، ضایعات کارتن، ضایعات فولادی، ضایعات پلاستیکی، ضایعات باطری، براده چدن، تخته پالت و بشکه خالی در بورس کالا پذیرش و عرضه و معامله شده است. 

این معاملات و کشف نرخ واقعی صورت گرفته می‌تواند به عنوان مرجعیت قیمتی شرکت فروشنده برای تهاتر یا واگذاری احتمالی کالا با زیر مجموعه ها نیز قرار گیرد که استقبال خریداران و بهره‌مندی فروشندگان از مزایای معاملات بورس کالا، موجب توسعه و جلب توجه سایر شرکت‌های طرفدار شفافیت و متقاضی ورود به بورس کالا خواهد شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها