• ۱۵ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۸
  • کد خبر: 65340
10 شرکت برتر

پلاتین یکی از پر تقاضاترین فلزات در جهان است، اوایل امسال ارزش آن از ۱۰۵۵ دلار آمریکا به ازای هر اونس تروی تا ۱۳۲۰ دلار آمریکا در هر اونس تروی بود. پلاتین قوی و مقاوم در برابر خوردگی، به طور معروف در جواهرات با کیفیت استفاده می شود، اما در تجهیزات آزمایشگاهی، تماس های الکتریکی و تجهیزات دندانپزشکی نیز کاربرد دارد. با استفاده از تحقیقات Metalary، فهرستی از ده تولیدکننده بزرگ پلاتین در سطح جهان گردآوری شده که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

هلدینگ آساهی 

به گزارش «کالاخبر» به نقل از معدن نیوز، هلدینگ آساهی ژاپن حدود ۷۵۰۰۰ اونس پلاتین به ارزش ۱۰.۶ میلیارد ین ژاپن تولید می کند که معادل نزدیک به ۹۴ میلیون دلار آمریکا است. این شرکت ژاپنی از جمله معدود شرکت های آسیایی است که در زمینه پلاتین فعالیت خود را تا این حد گسترده کرده و به جمع برترین های دنیا رسیده است. 

استراتا

شرکت معدنی استراتا که اکنون با  شرکت گلن کور ادغام شده است در آفریقای جنوبی مستقر بود و در سال ۲۰۱۲ حدود ۸۰۱۹۹ اونس پلاتین تولید کرد. این شرکت در زمان خود به عنوان یکی از بزرگترین تولید کنندگان پلاتین در دنیا شهرت داشت که اکنون این عنوان را به گلن کور سپرده است.

واله 

دومین سازمان معدنی بزرگ در جهان به حساب می آید و همچنین دومین تولیدکننده بزرگ نیکل است. مانند بسیاری دیگر از تولیدکنندگان نیکل، واله پلاتین را به عنوان محصول جانبی عملیات پالایشگاه نیکل خود استخراج می کند. این شرکت متوسط ۱۳۴۰۰۰ اونس پلاتین تولید می کند.

استیل واتر 

یکی از دو تامین کننده اصلی پالادیوم به شمار می آید، عملیات اصلی استیل واتر در مونتانا مستقر است. استیل واتر از سال ۲۰۱۲ تاکنون ۱۵۴۹۰۰ اونس پلاتین تولید کرده است که در جایگاه خود عددی بسیار بالا محسوب می شود و در تلاش است تا این عدد را سالانه افزایش دهد. 

نورتام 

تاسیسات اصلی نورتام مستقر در آفریقای جنوبی معدن و مجتمع متالورژی پلاتین Zondereinde است که از سال ۲۰۱۲، ۱۷۵۰۰۰ اونس پلاتین تولید کرده است. 

آکواریوس 

همانطور که می دانید بیشتر معادن پلاتین و نیکل در قسمت جنوبی آفریقا پراکنده شده است و شرکت آکواریوس با فعالیت هایی که در آفریقای جنوبی و زیمبابوه نیز مستقر است، در مجموع ۴۱۸۴۶۱ اونس پلاتین تولید می کند.

نوریلسک نیکل

نوریلسک نیکل بزرگترین تولید کننده پالادیوم و نیکل در جهان است که ۱۷ درصد از کل نیکل و ۴۱ درصد پالادیوم را در سطح جهان تولید می کند. پلاتین به عنوان محصول جانبی عملیات اصلی نوریلسک به ۶۸۳۰۰۰ اونس تولید می شود.

لون مین 

معدن Marikina، مستقر در منطقه غربی مجتمع بوشولد آفریقای جنوبی، به عنوان مرکز اصلی عملیات لون مین عمل می کند. این مرکز به صورت سالانه و متوسط در مجموع ۶۸۷۳۷۲ اونس پلاتین تصفیه شده تولید می کند.

ایمپالا 

یک بخش دیگر از همان مجتمع قبلی، با تمرکز عملیات در مجتمع بوشولد، ایمپالا دومین تولیدکننده بزرگ پلاتین در جهان با عرضه ۱۵۸۲۰۰۰ اونس در سطح جهان است.

آنگلو پلاتین 

بر اساس آمار از سال ۲۰۱۲، Anglo American Platinum Limited یا Amplats بزرگترین تولیدکنندگان پلاتین در سطح جهان هستند. با ۱۱ معدن مدیریت شده و چندین سرمایه گذاری مشترک در سراسر آفریقای جنوبی و زیمبابوه، تولید پلاتین آنها در مجموع به ۲۳۷۸۶۰۰ اونس می رسد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها