• ۱۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۳
  • کد خبر: 65176
طلا

قیمت طلا در معاملات روز دوشنبه بازار جهانی در پی تقاضا برای خرید این فلز ارزشمند، اندکی افزایش یافت.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از ایسنا، بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری با ۰.۱ درصد افزایش، به ۱۷۸۴ دلار و هشت سنت رسید. بهای معاملات این بازار روز جمعه ۱.۵ درصد سقوط کرده بود و به پایین‌ترین قیمت بیش از یک هفته گذشته نزول کرده بود.

در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۱ درصد افزایش، به ۱۷۸۵ دلار و ۳۰ سنت رسید.

جفری هالی، تحلیلگر ارشد بازار منطقه آسیا اقیانوسیه در شرکت OANDA اظهار کرد: حتی اگر دلار عقب نشینی کند و قیمت طلا افزایش پیدا کند، سرمایه گذاران طلا برای خرید در بالای مرز ۱۸۰۰ دلار محتاط خواهند بود.

وانگ تائو، تحلیلگر فنی رویترز هم پیش بینی کرد: هر اونس طلا ممکن است حمایت در سطح ۱۷۷۶ دلار را مجددا تست کند و شکسته شدن این سطح ممکن است باعث شود تا سطح ۱۷۶۴ دلار عقب نشینی کند.

آماری که روز جمعه منتشر شد، نشان داد شاخص قیمت هزینه های مصرفی ماه گذشته افزایش یافت.

جفری هالی اظهار کرد: بانک مرکزی آمریکا بعید است بیش از آنچه که نشان داده است، موافق تحکیم سیاست پولی باشد. اگرچه ممکن است میزان تعدیل خرید ماهانه اوراق قرضه را افزایش دهد اما احتمالا با قدرت اعلام خواهد کرد که افزایش نرخهای بهره قریب الوقوع نخواهند بود. اما هیچ کدام از این موارد خبر خوبی برای طلا نیست زیرا دلار و بازده اوراق قرضه را بالاتر خواهند برد.

نشست سیاست پولی دو روزه بانک مرکزی آمریکا روز چهارشنبه به پایان می‌رسد. طلا معمولا پناهگاه امن دارایی در برابر تورم شناخته می‌شود با این حال تعدیل محرک های مالی و افزایش نرخ های بهره برای مقابله با فشارهای تورمی، بازده اوراق قرضه دولتی را تقویت کرده و هزینه نگهداری از طلا که دارایی بدون بازدهی است را افزایش می‌دهد.

بر اساس گزارش رویترز، دلار در معاملات روز جاری نزدیک به بالاترین رکورد دو هفته گذشته که روز جمعه به آن صعود کرده بود، ایستاد و طلا را برای خریداران غیرآمریکایی گران‌تر کرد.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری با ۰.۲ درصد کاهش، به ۲۳ دلار و ۸۰ سنت رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۹ درصد افزایش، به ۱۰۲۷ دلار رسید. هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با ۰.۴ درصد کاهش، ۱۹۹۵ دلار و ۱۷ سنت معامله شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها