• ۱۵ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۲
  • کد خبر: 65430
نفت+روسیه

روسیه برای دومین ماه متوالی شاهد افزایش تولید نفت خام و میعانات گازی خود طی ماه اکتبر بود چرا که این کشور تحت توافق ائتلاف اوپک محدودیت های تولید را کاهش داده است.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از اویل پرایس، بر اساس برآوردهای بلومبرگ از داده های وزارت انرژی روسیه، مجموع تولید نفت خام و میعانات گازی این کشور طی ماه اکتبر با ۱.۱ درصد افزایش نسبت به سپتامبر به ۱۰.۸۴۳ میلیون بشکه در روز رسید.

با این حال، تولید میعانات گازی روسیه که حدود ۸۰۰ تا ۹۰۰ هزار بشکه در روز تخمین زده می شود، بخشی از توافق کاهش تولید اوپک پلاس نیست، بنابراین ارزیابی اینکه روسیه واقعا چقدر نفت خام تولید می کند آسان نیست.

داده‌های وزارت انرژی این کشور بین تولید نفت خام و میعانات گازی تفاوتی قائل نمی‌شود، بنابراین بازار و تحلیلگران با تخمین سطح تولید میعانات، تولید نفت خام را ارزیابی می‌کنند.

بر اساس محاسبات بلومبرگ، اگر روسیه در ماه اکتبر میعانات گازی به اندازه حجم سپتامبر یعنی در حدود ۹۱۰۰۰۰ بشکه در روز را تولید کند، تولید نفت خام روسیه ۹.۹۳ میلیون بشکه در روز یا ۱۲۰ هزار بشکه بیشتر از سهمیه تولید ماه اکتبر می شود.

ماه گذشته، الکساندر نواک، معاون نخست وزیر روسیه گفت که این کشور در ماه اکتبر ۹.۹ میلیون بشکه در روز نفت خام تولید می کند، اما ظرفیت افزایش تولید تا ۱۱.۴ میلیون بشکه در روز را دارد.

نواک در اواسط ماه گذشته اعلام کرد که تولید نفت روسیه در ماه اکتبر به ۹.۹ میلیون بشکه در روز خواهد رسید، زیرا مسکو در حال هماهنگ کردن تولید خود با توافق اوپک پلاس است.

مقامات روسی از جمله نواک در ماه‌های اخیر تأکید کرده اند که روسیه انتظار دارد تولید نفت خام و میعانات گازی این کشور تا ماه مه ۲۰۲۲ به سطح قبل از همه‌گیری بازگردد.

طبق آخرین توزیع سهمیه گروه اوپک پلاس، روسیه سقف ۹.۹۱۳ میلیون بشکه در روز را برای ماه نوامبر دارد که مشابه عربستان سعودی است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها