• ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۷
  • کد خبر: 53311
نفت+روسیه

روسیه در ماه آوریل طبق قرارداد اوپک پلاس بر تولید خود افزوده و حدود ۴۲.۸۱ میلیون تن نفت خام و میعانات گازی تولید کرده است.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از خبرگزاری تسنیم، روسیه در ماه آوریل در نتیجه افزایش سهمیه‌اش طبق قرارداد کاهش تولید اوپک پلاس، تولید نفت خود را افزایش داد. اطلاعات اولیه وزارت انرژی روسیه نشان می‌دهد این کشور در ماه گذشته میلادی ۴۲.۸۱ میلیون تن نفت خام و میعانات گازی تولید کرده است که معادل ۱۰.۶ میلیون بشکه در روز و ۱.۹ درصد بیشتر از ماه مارس است.

این اطلاعات اعلام شده میزان تولید نفت خام و میعانات گازی را به طور جداگانه در بر نمی‌گیرد. میعانات گازی نوعی نفت سبک است که از گاز طبیعی گرفته می‌شود و از قرارداد کاهش تولید اوپک پلاس معاف شده است. بنابراین تخمین میزان تبعیت روسیه از این قرارداد سخت است. اگر میزان تولید میعانات گازی در آوریل به اندازه ماه مارس یعنی حدود ۹۰۰ هزار بشکه در روز باشد، آن وقت تولید نفت خام روسیه برابر با ۹.۵۶ میلیون بشکه در روز خواهد بود یعنی ۱۸۰ هزار بشکه بیشتر از سهمیه این کشور طبق قرارداد اوپک پلاس.

الکساندر نواک، معاون نخست وزیر روسیه هفته گذشته در مصاحبه‌ای با تلویزیون دولتی این کشور گفت روسیه تقریباً ۱۰۰ درصد به قرارداد کاهش تولید پایبند است. طبق گزارش آژانس بین المللی انرژی، متوسط سطح تعهد روسیه به این قرارداد از ماه مه ۲۰۲۰ تا مارس ۲۰۲۱ برابر با ۹۵ درصد بوده است.

روسیه و قزاقستان تنها کشورهای عضو ائتلاف اوپک پلاس هستند که اجازه داشتند بین ماه‌های فوریه و آوریل تولید خود را افزایش دهند. تولید سایر اعضای این ائتلاف ثابت مانده و عربستان هم به طور داوطلبانه یک میلیون بشکه در روز از تولید نفت خود را کاهش داده است. سهمیه تولید روزانه روسیه در ماه آوریل ۱۳۰۰۰۰ بشکه در روز افزایش یافت. قبل از آن هم در ماه‌های فوریه و مارس روزانه ۶۵ هزار بشکه در روز به تولید این کشور اضافه شده بود.

سازمان کشورهای صادر کننده نفت و متحدانش هفته گذشته برنامه خود را برای افزایش حدود ۲ میلیون بشکه‌ای تولید بین ماه‌های مه تا جولای اعلام کردند.

روسیه قرار است طی این ماه‌ها ۱۱۴ هزار بشکه در روز به تولید خود بیفزاید.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها