امنیت غذایی

رئیس انجمن بین المللی آسیابانان IAOM در منطقه اوراسیا طی اظهاراتی هشدار داد که افزایش دمای جهان و کاهش فواصل زمانی خشکسالی از هر ۱۰ سال به هر پنج سال یک تهدید جدی برای امنیت غذایی در این کره خاکی محسوب می شود.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از خبرگزاری تسنیم، ،اِرِن گونهان اولوسوی در کنگره غلات ترکیه که در شهر توریستی آنتالیا برگزار شد، گفت: اضافه شدن هر درجه سانتیگراد به دمای کره زمین باعث کاهش ۶ درصدی محصول گندم، ۳.۲ درصد برنج و ۷.۴ درصد ذرت در جهان می شود.

وی افزود: افزایش ۲ درجه سانتیگراد (دمای کره زمین) حدود ۸۴ میلیون نفر دیگر را تا سال ۲۰۵۰ در معرض خطر گرسنگی قرار می دهد.

اولوسوی توضیح داد که سطح زیرکشت گندم در ترکیه تا سال گذشته از ۹.۴ میلیون هکتار در سال ۲۰۰۱ به کمتر از ۷ میلیون هکتار رسیده است.

وی گفت که همین وضعیت در سال آینده نیز ادامه خواهد داشت و افزود که ترکیه اقداماتی مانند افزایش ذخایر برای حمایت از بخش غلات انجام داده است.

وی خاطرنشان کرد که افزایش هزینه های حمل و نقل و انرژی در سراسر جهان، همراه با تقاضای بیشتر برای محصولات غلات و گسترش پولی، منجر به افزایش قیمت ها شد.

رئیس انجمن بین المللی آسیابانان گفت: در نتیجه، شاخص غلات سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد به بالاترین حد خود در هشت سال گذشته رسید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها