پتروشیمی

ظرفیت تولید محصولات پتروشیمی امارات متحده عربی تا سال ۲۰۲۵ میلادی دو برابر خواهد شد.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از نیپنا، شرکت‌کنندگان در نمایشگاه عرب‌پلاست ۲۰۲۱، دومین گردهمایی بزرگ جهانی صنعت پلاستیک و پتروشیمی، پیش‌بینی کردند که تقاضا برای این صنایع رو به افزایش است.

امارات متحده عربی در نظر دارد تا سال ۲۰۲۵ تولید پتروشیمی خود را دو برابر کند، این در حالی که انتظار می‌رود تقاضا برای محصولات پتروشیمی در سال آینده میلادی ۱۰ تا ۱۵ درصد افزایش یابد که به این مجموع درآمد حاصل از فروش محصولات پتروشیمی در کشورهای حاشیه خلیج فارس به ۱۰۰ میلیارد دلار می‌رسد، در حالی که این رقم در سال ۲۰۱۹ میلادی حدود ۷۲.۵ میلیارد دلار بود که حدود ۲ درصد از کل ارزش فروش صنعت جهانی را شامل می‌شود.

تولید محصولات پتروشیمی شورای همکاری خلیج فارس در سال ۲۰۱۹ میلادی ۱۷۵ میلیون تن بود که ۸.۵ درصد از کل تولید جهانی را به خود اختصاص داد.

رشید مبید، مدیر نمایشگاه عرب‌پلاست ۲۰۲۱ که به‌تازگی در مرکز کنفرانس‌ها و نمایشگاه‌های تجارت جهانی دبی برگزار شد، از ثبت بیش از ۱۵۰۰۰ بازدیدکننده از نمایشگاه خبر داد.

بخش پتروشیمی جایگاه دوم را در اقتصادهای خلیج فارس به خود اختصاص داده و یکی از بزرگترین بخش های تولیدی غیرنفتی در ۶ کشور شورای همکاری خلیج فارس است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها