Reliance

شرکت های ریلاینس و آرامکو در ۲۰۱۹ یک نامه تعهد غیر الزام آور امضا کردند که در آن پیشنهاد شد آرامکو سهام شرکت‌های پالایش، پتروشیمی و بازاریابی سوخت ریلاینس را به دست آورد.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از نیپنا، گروه Reliance اینداستریز هند اعلام کرد که شرکت‌های Reliance و آرامکو تصمیم گرفته‌اند در پیشنهاد دستیابی این غول انرژی سعودی به سهام ۲۰ درصدی واحد تبدیل نفت به مواد شیمیایی شرکت هندی به ارزش ۱۵ میلیارد دلار بازنگری کنند.

این دو شرکت در آگوست ۲۰۱۹ یک نامه تعهد غیر الزام آور امضا کردند که در آن پیشنهاد می‌شود آرامکو سهام شرکت‌های پالایش، پتروشیمی و بازاریابی سوخت ریلانس را به دست آورد.

این قرارداد ابتدا قرار بود تا مارس سال ۲۰۲۰ تکمیل شود، اما به‌دلیل سقوط قیمت نفت و شیوع ویروس عالم‌گیر کووید-۱۹ (کرونا) به تعویق افتاد، تکمیل این معامله از مارس ۲۰۲۰ به اوایل سال ۲۰۲۱ موکول شد.

ریلاینس به‌تازگی در بیانیه‌ای اعلام کرده است: با توجه به ماهیت در حال تحول سبد تجاری ریلاینس، ریلاینس و آرامکو متقابلاً تصمیم گرفته‌اند که ارزیابی دوباره سرمایه‌گذاری پیشنهادی در کسب و کار تبدیل مستقیم نفت خام به مواد شیمیایی با توجه به شرایط تغییریافته برای هر دو طرف سودمند خواهد بود.

کسب و کار تبدیل نفت خام به مواد شیمیایی شامل همه کارخانه‌های پالایش نفت و پتروشیمی و دارایی‌های بخش تولید در جامانگار، داهج، هزیرا، ناگوتی، ودودرا، پاتالاگانگا، سیلواسا، بارابانکی و هوسیارپور در هند می‌شود.

موکش امبانی، رئیس هیئت مدیره گروه ریلاینس در مجمع عمومی سالانه این شرکت در جمع سهامداران گفته بود: ریلاینس یکی از تولیدکنندگان بزرگ محصولات پتروشیمی در هند، نیز در پروژه تبدیل نفت خام به مواد شیمیایی به دنبال مشارکت راهبردی با دیگر شرکت‌های بین‌المللی بوده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها