صادقی نیارکی

معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: بیش از ۲۷ میلیارد دلار صادرات غیرنفتی در هفت ماهه امسال صورت گرفته است.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از شاتا، مهدی صادقی نیارکی با بیان این مطلب، افزود: این میزان نسبت به سال گذشته نزدیک به ۴۸ درصد از نظر ارزش ریالی و نزدیک به ۱۵ درصد به لحاظ وزن افزایش نشان می دهد.

وی اظهار داشت: رشد تولید از محور ها و راهبردهای اصلی توسعه کشور است و بر اساس آمار مرکز آمار ایران ۵.۵ درصد و بر اساس اعلام بانک مرکزی ۶.۱ درصد افزایش در این حوزه اعلام شده است.

معاون وزیر صمت خاطرنشان کرد: بر اساس مصوبه ستاد اقتصادی دولت که ۴۰ روز پیش ابلاغ شده بود تا موانع صادرات برطرف شود، پنج میلیارد دلار تعهد وزارت صمت بود که محقق شده است.

ابلاغ آمایش سرزمینی کشور در بخش صنعت معدن و تجارت

صادقی نیارکی همچنین از انجام آمایش سرزمین در بخش صنعت، معدن و تجارت کشور خبر داد و افزود: آمایش سرزمینی کشور در بخش صنعت معدن و تجارت آماده شده و تا پایان ماه آینده تهیه و ابلاغ می شود.

وی تصریح کرد: به زودی نخبگان و تشکل های اقتصادی ۴۵۰ شهرستان کشور گزارش، نظرات و ظرفیت های شهرستانی خود را در اختیار ما قرار می دهند.

صادقی نیارکی همچنین با اشاره به اولویت های دولت سیزدهم در وزارت صمت گفت: طبق گزارش های آماری و پایش ۲۵ رشته فعالیت صنعتی، ۱۵ رشته دارای رشد بود و در صنایع تولید وسایل خانگی رشد ۸ درصدی وجود داشته است.

رشد نزدیک به ۴۸ درصدی ارزش صادرات در هفت ماهه سال جاری

وی با تبیین سیاست های حمایتی وزارت صمت از جامعه صنعتی کشور تصریح کرد: رشد نزدیک به ۴۸ درصدی ارزش صادرات در هفت ماهه سال جاری نسبت به سال گذشته نویدبخش تحقق هدفگذاری افزایش حداقل ۵ میلیارد دلاری صادرات امسال نسبت به سال ۹۹ است.

معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه این وزارتخانه از سال ۹۸ نهضت تعمیق ساخت داخل را آغاز کرده است اضافه کرد: در این طرح سهم هر استان از داخلی سازی نیاز صنایع و معادن مشخص شد که با ادامه این روند سهم آذربایجان شرقی بالغ بر ۸۰ میلیون دلار بود که خوشبختانه طی هفت ماه گذشته محقق شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها