فروش متری مسکن

مدیر سرمایه‌گذاری و تأمین مالی گروه توسعه مسکن ایران از فروش اوراق سلف مسکن با همکاری بورس کالا در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از شهر بورس، اعظم هنردوست درباره وضعیت مسکن در کشور، اظهار داشت:  تمرکز بر روی مسکن بیشتر شده که امیدواریم این اتفاق نتیجه خوبی در پی داشته باشد. مسکن بخش عمده‌ای سبد دارایی خانوار را تشکیل می‌دهد، اما بسیاری از افراد جامعه، توان خرید خود را از دست داده‌اند.

مدیر سرمایه‌گذاری و تأمین مالی گروه توسعه مسکن ایران در ادامه افزود: به‌عنوان یک هلدینگ بورسی فعال در حوزه ساختمان، ۱۲ شرکت سازنده زیر مجموعه داریم که سهام ۶ شرکت آن در بازار سرمایه معامله می‌شود و سهام یک شرکت نیز به‌زودی عرضه اولیه خواهد شد. در این شرایط، رسالت خودمان را پُر رنگ‌تر دیده و با پیگیری اوراق سلف مسکن به دنبال کمک به بهبود شرایط مسکن در کشور هستیم.

وی با اشاره به موضوع خرید متری زمین از طریق بورس، خاطرنشان کرد: خرید متری مسکن به اقشار مختلف جامعه کمک می‌کند تا با پس‌اندازهای اندکی که دارند، وارد بازار مسکن شوند. بسیاری از افراد توان خرید یک واحد مسکونی به‌صورت کامل را ندارند، اما در عین حال نمی‌خواهند سرمایه‌گذاری در بخش مسکن را از دست بدهند.

هنردوست ادامه داد: اوراق سلف مسکن که همان خرید به‌صورت متری است، به افراد کمک می‌کند که متراژ مشخصی از یک مسکن را خریداری کنند. از طرف سازمان بورس و مخصوصاً بورس کالا از این طرح استقبال خوبی انجام شده و امیدواریم با نهایی شدن دستورالعمل آن به‌زودی اجرایی شود.

این کارشناس بازار مسکن در پاسخ به این سؤال که «پرداخت تسهیلات برای خرید مسکن آیا می‌تواند کمکی به شرایط موجود داشته باشد؟»، گفت: بخش مسکن این روزها در وضعیت رکورد تورمی به سر می‌برد و متوسط قیمت هر مترمربع واحد مسکونی در تهران، ۳۲ میلیون تومان است. در این شرایط، وام نمی‌تواند کمکی به خرید مسکن بکند. طی این دو، سه سال قیمت مسکن به قدری افزایش داشته که این تسهیلات فقط می‌تواند کمک اندک به مردم داشته باشد.

این کارشناس بازار سرمایه با ابراز امیدواری نسبت به بهبود شرایط بازار سرمایه، عنوان کرد: امیدوارم ابهامات پیش روی سرمایه‌گذاران از جمله ریسک‌های سیاسی برطرف شود و اعتماد به بازار سرمایه برگردد و بیشتر از این شاهد از بین رفتن سرمایه سهامداران نباشیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها