نفت آمریکا

وزارت انرژی آمریکا در راستای برنامه قبلی برای پایین بردن قیمت بنزین، ۱۸ میلیون بشکه نفت از ذخایر نفت استراتژیک خود را در ۱۷ دسامبر خواهد فروخت.

به گزارش «کالاخبر»؛ دولت بایدن ماه گذشته اعلام کرده بود حدود ۵۰ میلیون بشکه نفت از ذخایر نفت استراتژیک را به همراه کشورهای مصرف کننده دیگر شامل چین، هند و کره جنوبی برای مقابله با افزایش هزینه سوخت آزاد خواهد کرد.

کاخ سفید در تلاش است نگرانی‌های شهروندان آمریکایی درباره هزینه‌های بالای سوخت و تورم همزمان با خروج از پاندمی را برطرف کند با این حال رییس جمهور آمریکا گزینه‌های معدودی برای مقابله با قیمتهای بالای نفت دارد که در سطح جهانی تحت تاثیر عوامل متعددی قرار دارد.

جنیفر گرانهولم، وزیر انرژی آمریکا اظهار کرد: رییس جمهور به درستی معتقد است شهروندان آمریکایی سزاوار راحتی هستند و برای واکنش به عدم توازن عرضه و تقاضای بازار و کاهش هزینه‌ها برای مصرف کنندگان، با استفاده از ذخایر نفت استراتژیک موافقت کرده است.

قیمتهای نفت اواخر اکتبر تحت تاثیر افزایش تقاضا برای سوخت، به بیش از ۸۶ دلار در هر بشکه صعود کرده بودند اما از آن زمان حدود ۱۳ درصد کاهش پیدا کرده‌اند که تا حدودی به دلیل اعلام تصمیم آمریکا و شیوع واریانت جدید اُمیکرون بوده است. نفت برنت روز جمعه در ۷۵ دلار و ۱۵ سنت در هر بشکه بسته شد.

فروش ۱۸ میلیون بشکه نفت در سالهای پیش توسط کنگره تصویب شده بود. بشکه‌های باقی مانده در ماه‌های آینده در قالب سواپ عرضه خواهند شد و باید به همراه سود به ذخایر نفت استراتژیک برگردانده شوند.

نخستین سواپ به میزان ۴.۸ میلیون بشکه به اکسون موبیل داده می شود که بزرگترین شرکت نفتی آمریکاست. وزارت انرژی آمریکا اعلام کرد با اقدام این وزارتخانه برای فروش، درخواستهای سواپ پذیرفته خواهد شد و برای رسیدگی به مسئله اختلالات عرضه، مورد موافقت قرار می گیرند.

طبق اعلام انجمن اتوموبیل آمریکا، قیمت خرده فروشی بنزین آمریکا به طور میانگین سه دلار و ۳۳ سنت در هر گالن است که پایین‌ترین میزان از اواسط اکتبر است. قیمتها در نوامبر به سه دلار و ۴۲ سنت در هر گالن صعود کرده بودند.

بر اساس گزارش رویترز، آمریکا در حال حاضر حدود ۶۰۰ میلیون بشکه نفت خام در غارهای زیرزمینی بزرگ در تگزاس و لوییزیانا دارد و سطح این ذخایر در حال حاضر در پایین‌ترین میزان از سال ۲۰۰۳ قرار دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها