• ۲۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۹
  • کد خبر: 67605
نفت

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال که روز جمعه یک درصد افزایش یافته بود، امروز با یک دلار و ۲ سنت معادل ۱.۳۶ درصد افزایش به ۷۶ دلار و ۱۷ سنت رسید.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از رویترز، به دنبال تقویت امیدواری ها نسبت به اینکه تاثیر سویه اومیکرون بر اقتصاد جهانی و تقاضای نفت حداقلی خواهد بود، قیمت نفت روز دوشنبه افزایش داشت و روند افزایشی جمعه گذشته را تداوم بخشید.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال که روز جمعه یک درصد افزایش یافته بود، امروز با یک دلار و ۲ سنت معادل ۱.۳۶ درصد افزایش به ۷۶ دلار و ۱۷ سنت رسید. قیمت نفت خام آمریکا برای تحویل در ماه ژانویه نیز با یک دلار و ۶ سنت معادل ۱.۴۸ درصد رشد به ۷۲ دلار و ۷۳ سنت رسید. روز جمعه نفت خام آمریکا هم شاهد افزایش یک درصدی بود.

قیمت هر دو شاخص نفتی در هفته شاهد رشد حدودا ۸ درصدی بود که اولین رشد هفتگی در طی ۷ هفته گذشته بود. قیمت نفت بیش از نیمی از کاهش قیمت خود بعد از شیوع سویه اومیکرون را جبران کرده است.

توشیتاکا تازاوا تحلیلگر موسسه فوجیتومی در این باره گفت: «احساس حاکم بر بازار با توجه به کاهش نگرانی ها از سویه اومیکرون تقویت شده است.» وی در ادامه افزود: «نفت وست تگزاس اینترمدییت احتمالا تلاش خواهد کرد به رقم ۷۳ دلار و ۳۴ سنت برسد و نفت برنت هم به سمت ۷۸ دلار حرکت خواهد کرد. اینها قیمت هایی بودند که قبلا از اعلام خبر شیوع اومیکرون در ماه گذشته میلادی برای شاخص های نفتی به ثبت رسیده بود.»

دانشمندان آفریقای جنوبی روز جمعه گفتند هیچ نشانه ای از اینکه اومیکرون سبب علائم بیماری شدیدتری شود وجود ندارد. همچنین آژانس سلامت دولت انگلیس اعلام کرد، تزریق دوز یادآور واکسن کرونا تا حد زیادی ایمنی بدن را در برابر علائم خفیف ناشی از سویه اومیکرون بالا می برد.

با این حال و با توجه به آزادسازی نفت از محل ذخایر استراتژیک برخی کشورهای مصرف کننده و همچنین تنش ها بین روسیه و اوکراین سرمایه گذاران همچنان محتاط هستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها