• ۲۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۶
  • کد خبر: 67683
نفت

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۲۶ سنت معادل ۰.۳۵ درصد کاهش به ۷۴ دلار و ۱۳ سنت رسید.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از رویترز، به دنبال نگرانی ها در مورد افت تقاضای نفت پس از محدودیت های جدید وضع شده در اروپا و آمریکا برای مقابله با افزایش موارد ابتلا به کرونا قیمت نفت روز سه شنبه شاهد کاهش بود.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۲۶ سنت معادل ۰.۳۵ درصد کاهش به ۷۴ دلار و ۱۳ سنت رسید. قیمت نفت خام آمریکا برای تحویل در ماه ژانویه نیز امروز با ۲۴ سنت معادل ۰.۳۴ درصد کاهش به ۷۱ دلار و ۵ سنت رسید.

ادوارد مویا تحلیلگر ارشد در موسسه اوآندا گفت: «همه عوامل در بر دارنده ریسک نظیر سویه اومیکرون و احتمال انقباضی شدن سیاست پولی فدرال رزرو سبب شده تا چشم انداز قیمت نفت در کوتاه مدت چندان امیدوارکننده نباشد.»

وی افزود:شیوع مجدد ویروس در سراسر اروپا گسترده تر از چیزی است که انتظار می رفت و وقتی شما تجمعات و میهمانی های پایان سال را هم مد نظر قرار دهید چشم انداز کوتاه مدت بازار نفت طی ماه آینده کاهشی به نظر می رسد.

دولت ها در نقاط مختلف جهان از جمله در انگلیس و نروژ برای مقابله با گسترش سویه اومیکرون در حال وضع محدودیت های جدید هستند.

اولین مورد مرگ ناشی از ابتلا به سویه اومیکرون طی روزهای گذشته در انگلیس گزارش شده و کشورها تلاش می کنند جلوی گسترش سریع این سویه را بگیرند.

در استان ژجیانگ چین که محل فعالیت بسیاری از شرکت های تولیدی است، اولین موج شیوع کرونا در سال جاری میلادی رخ داده و ده ها هزار شهروند این استان در قرنطینه به سر می برند.

بانک توسعه آسیایی روز سه شنبه پیش بینی خود از رشد منطقه آسیا در سال جاری و سال آینده را در واکنش به نگرانی ها از سویه اومیکرون کاهش داد. کاهش رشد اقتصادی در این منطقه به معنای کاهش تقاضا برای نفت خواهد بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها