فروش متری مسکن

بابک باقری گفت: با واگذاری اموال مازاد دولت از مسیر بورس کالا، می‌توان امیدوار بود که دولت با استفاده از مکانیزم حراج در بورس کالا به اهداف پیش‌بینی‌شده خود برای مولدسازی دارایی‌ها دست یابد.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، یک کارشناس بازار سرمایه گفت: دولت سال‌هاست که اموال مازاد خود را برای فروش و واگذاری از طریق روزنامه‌ها و سامانه‌های مختلف آگهی می‌کند، اما تاکنون اهداف تعیین شده در این حوزه محقق نشده است.

او گفت: دولت در بخشنامه اجرایی جدید فروش اموال و املاک مازاد خود بر عرضه از طریق بورس کالا تأکید کرده است. با واگذاری این اموال از مسیر بازار سرمایه و بورس کالا، می‌توان امیدوار بود که دولت با استفاده از مکانیزم حراج در بورس کالا، به اهداف پیش‌بینی‌شده خود برای مولدسازی دارایی‌ها دست یابد.

به گفته این کارشناس بازار سرمایه دولت با واگذاری املاک مازاد خود، ضمن تأمین مالی بخشی از کسری بودجه دولت، با انتقال دارایی‌های مازاد به بخش خصوصی، موجب تحرک اقتصادی در این بخش از اقتصاد می‌شود.

این کارشناس بازار سرمایه گفت: یکی از مهم‌ترین مزیت‌های بورس کالا این است که برخلاف روش‌های سنتی فروش اموال و املاک، امکان حضور و رقابت شفاف تمام سرمایه‌گذاران وجود دارد، زیرا در روش‌هایی مانند مزایده سنتی، فقط بخشی از سرمایه‌گذاران امکان شرکت دارند، در حالی که بورس کالا بستر حضور همه فعالان متمایل به سرمایه‌گذاری را فراهم می‌کند.

باقری ادامه داد: مزیت دوم بورس کالا امکان تصحیح سریع قیمت‌ها و کشف قیمت واقعی این اموال بر اساس مکانیزم عرضه و تقاضاست.

کارشناس بازار سرمایه گفت: در روش‌های سنتی، یکی از مشکلات بزرگ، توقف فرآیند عرضه در صورت نبود تقاضا برای خرید اموال مازاد دولت است، اما در بورس کالا، این مشکل وجود ندارد. به این ترتیب، در کنار قیمت‌های کارشناسی شده، عرضه و تقاضا نیز مبنایی برای قیمت‌گذاری و فروش قرار می‌گیرند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها